Foto: LETA

Latvijai ir vajadzīgs jauns sabiedriskais audiovizuālais medijs, jo pašreizējais ar novecojušajām tehnoloģijām "netiek līdz", tāpēc Latvijas Televīzija (LTV) ir investējusi "jaunā ētera kompleksā" un cer iegūt arī Eiropas Savienības finansējumu 2014. – 2020.gadā, intervijā laikrakstam "Neatkarīgā" stāsta LTV ģenerāldirektors Edgars Kots.

"Tas komplekss ir paredzēts uz trīs kanāliem. Notiks eksperimenti – varbūt internetā vai kā citādi," LTV nākotni iezīmē Kots. Viņaprāt "LTV 1.kanālam jākļūst par nacionālās vērtības saglabāšanas kanālu ar saturiski pievienoto vērtību, kas ir informatīvi analītiska", savukārt "7.kanāls ir vairāk par veselīgu dzīvesveidu, sportisks, atraktīvs".

"Tā filozofija ir jāmaina un ir nepieciešams jauns sabiedriskais medijs," uzskata LTV ģenerāldirektors, vienlaikus uzsverot, ka "ja mēs gribam jaunu sabiedrisko mediju nākamajā paaudzē, tad šādu vecu modeli renovēt nav jēgas".

Kots informē, ka kopā ar Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi (NEPLP) televīzija iesniegusi projektu "uz Eiropas naudas apgūšanu 2014.- 2020.gadā". Tomēr viņš uzsver, ka vispirms ir svarīga politiķu izšķiršanās par sabiedriskās televīzijas nākotni un tās finansējuma avotiem. "Likumdevējam vajadzētu skaidri un drosmīgi pateikt savu attieksmi pret sabiedriskajiem medijiem," saka LTV ģenerāldirektors, uzsverot, ka "kāda jēga būs pieņemt lēmumu kaut kādu ēku radīt, ja nebūs skaidrs, kā šis medijs finansēsies".

Savukārt par LTV ziņu dienesta darbu Kots uzsver, ka "mums kā sabiedriskajam medijam jābūt tādam, lai kaut kādā mērā ir neapmierināti visi politiskie spēki". "Ja šo viduslīniju noturam, tad esam strādājuši pareizi," uzskata LTV vadītājs. Viņaprāt, "sabiedriskajam medijam jābūt industrijas skolai". "Tur jāveidojas televīzijas darbinieku kalvei, kas ceļ vispārējo industrijas kvalitāti," uzsver Kots, norādot – "ja panīks sabiedriskais medijs, arī visiem pārējiem latiņa nolaidīsies zemāk".

LTV zemos reitingus, par kuriem televīzija pēdējā laikā saņēmusi pārmetumus, Kots skaidro ar sabiedriskā medija specifiku – "nevar sabiedriskais medijs skriet pakaļ komerctelevīzijām". "Pašlaik sabiedriskā televīzija daļēji iet pret straumi – pret pieprasījumu, lai radītu pieprasījumu nākotnē," norāda Kots. "Ja mēs kādā sestdienas, svētdienas vakarā rādītu dziedošajām ģimenēm un tamlīdzīgiem raidījumiem līdzīgu šovu, mums arī parādītos reitingi. Bet mēs tajā laikā rādām augstvērtīgas filmas, un tās pulcē salīdzinoši mazāk skatītāju," skaidro LTV vadītājs.

Jau vēstīts, ka LTV pēdējā laikā izteikti vairāki pārmetumi gan saistībā ar līgumu par tiesībām izvietot reklāmu Kontinentālās hokeja līgas kluba Rīgas "Dinamo" spēļu translācijās, gan par LTV zemajiem reitingiem – septembrī tie bija vien 7,5%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!