Krīzes un finanšu trūkuma dēļ šovasar nekursēs Rīgas Retro tramvajs, informēja Rīgas Kultūras aģentūras mārketinga vadītājs Ivars Jakovels.

Kā pastāstīja Jakovels, sākotnēji bija paredzēts, ka tramvajs kursēs trīs dienas nedēļā, bet saistībā ar ievērojamo budžeta līdzekļu samazinājumu, Rīgas Kultūras aģentūrai nācās pārskatīt prioritātes un realizējamos projektus 2009.gadā.

Retro tramvaja nomas un uzturēšanas izmaksas ir augstas un ieņēmumi no biļešu tirdzniecības nesedz izdevumus. Rīgas Kultūras aģentūras budžetā nav pietiekama finansējuma, lai varētu apmaksāt visus izdevumus, tādēļ Retro tramvaja projekts uz laiku tiek apturēts.

"Par to, vai Retro tramvajs kursēs nākamgad, ir pāragri spriest. Tas atkarīgs no vispārējās ekonomiskās situācijas valstī un 2010.gada aģentūras budžeta iespējām," uzsvēra Jakovels.

Kā ziņots, Retro tramvajs pagājušajā gadā pārvadāja 6191 pasažieri, kas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā 2007.gada sezonā, kad tika pārvadāti 3249 pasažieri.

Pērn Retro tramvajs ar biļešu tirdzniecību nopelnījis 10 511 latus, kas ir divas reizes vairāk nekā gadu iepriekš, kad tika nopelnīti 5267 lati.

2008.gadā tramvajs kursēja divos maršrutos: maršrutā "Rīgas Bulvāru loks" - Radio iela, Ausekļa iela, Radio iela - un maršrutā "Ceļš uz Mežaparku" - Radio iela, Mežaparks, Radio iela.

Kā ziņots, "Rīgas Jūgendstila tramvaja" uzdevums ir veicināt Rīgas starptautisku atpazīstamību, akcentēt jūgendstilu kā vienu no galvenajām pilsētas kultūrvēsturiskajām vērtībām un piedāvāt iespēju pilsētas viesiem iepazīt Rīgu atraktīvā veidā.

Tramvajā ir 18 sēdvietas.

"Rīgas satiksmes" pārziņā esošais retro tramvajs agrāk pārvadāja rīdziniekus un pilsētas viesus tikai 11.tramvaja maršrutā un to greznoja saldumu rūpnīcas "Laima" reklāma. 2006.gada pavasarī toreizējais vicemērs Jānis Birks (TB/LNNK) ieteica izmantot retro tramvaju kā Rīgas pilsētas simbolu un tēla elementu. Tramvaja kā pilsētas tēla elementa koncepcijas izstrādei tika pieaicināts Latvijas Institūts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!