Foto: Edijs Pālens
Apdrošinātāji uzskata, ka kāda jauniešu grupa izkrāpj apdrošināšanas atlīdzības pēc satiksmes negadījumiem, otrdien vēsta laikraksts "Latvijas Avīze" (LA).

Apdrošinātāju ieskatā kāds no LTV raidījuma "Aizliegtais paņēmiens" žurnālistiem, iespējams, apzināti iesaistoties ceļu satiksmes negadījumos, nodarbojies ar apdrošināšanas atlīdzību izkrāpšanu.

Žurnālists Andris Zvaigzne kopš pirmdienas vairs LTV nestrādājot, apliecinājis raidījuma "Aizliegtais paņēmiens" veidotājs Guntis Bojārs. Arī viņa rīcībā nonākusi šāda pati informācija no apdrošinātājiem, kas gan esot jāpārbauda. Taču, lai ar aizdomām nemestu ēnu uz LTV reputāciju, nolemts ar šo žurnālistu darba attiecības izbeigt.

Izdevums piebilst, ka pirmdien plānotā raidījuma "Aizliegtais paņēmiens" temats bijis par apdrošināšanu, un, kā apliecināja Bojārs, Zvaigzne bijis šī temata ierosinātājs. Raidījums netika pārraidīts, tā vietā rādot dokumentālo filmu.

Izpētot Zvaigznes profilu "Facebook", laikraksts secina, ka 32 gadus vecajam vīrietim patīk auto un autobraukšana, taču saraksts, kas nonācis "LA" rīcībā, liecina, ka uz ceļa viņu kā autobraucēju vajā nelaimes. No 2012. gada līdz šim Zvaigzne iekļuvis 24 ceļu satiksmes negadījumos, tostarp 2014. gadā - 15 negadījumos. Kādā mēnesī bijuši seši negadījumi, vienā dienā - pat divas reizes pēc kārtas. Turklāt vienmēr atzīta cita braucēja vaina.

"Speciālisti, kas analizējuši šo sarakstu, norāda uz vēl citām iespējami iesaistītām personām. Satiksmes negadījumos, kuros iekļuvis Zvaigzne, kā auto īpašnieks bieži figurē Ainars Bumbieris, kuram pašam arī, starp citu, gadījušās ķezas uz ceļa (vainīgi, protams, ir citi autobraucēji), kā arī vēl pāris jauniešu," klāsta laikraksts.

Satiksmes negadījumos iesaistīti dažādi auto, bet 2015. gadā Zvaigznes un pārējo puišu rīcībā parādās 2006. gadā ražotais "Pontiac Grand Prix", ko "apdrošinātāju firmas pārstāvji savās sarunās jau dēvē par "slaveno pontiaku"".

"Vispirms ar šo pontiaku, kas pieder Bumbierim, pagājušā gada 12. martā ceļu satiksmes negadījumā iekuļas Zvaigzne, 8. aprīlī - jau pats īpašnieks Bumbieris, 12. aprīlī - atkal Zvaigzne, 26. jūlijā šis auto jau pieder citam, 4. novembrī pontiaks ar jau mainītu numuru atgriežas Bumbiera rīcībā, un, viņa vadīts, tas cieš ceļu satiksmes negadījumā uz Vanšu tilta Rīgā un šobrīd izlikts pārdošanā sludinājumu portālā," ziņo LA.

Pēc apdrošināšanas firmu pārstāvju teiktā, šie ceļu satiksmes negadījumi ir izraisīti mākslīgi, lai iedzīvotos uz civiltiesiskās apdrošināšanās izmaksām - starpības, kas tiek izmaksāta un kas reāli tiek ieguldīta auto remontā. Ne Zvaigzne, ne kāds cits par vainīgu krāpšanā vai citā nelikumīgā darbībā nav atzīts, piebilst "Latvijas Avīze".

Aizdomīgs esot arī ceļu satiksmes negadījumu raksturs. Visbiežāk iebraukts sānos priekšā braucošajam auto, kad tas mainījis joslu virzienā pa labi. Priekšā braucošais atzīts par vainīgu. Tāpat Zvaigzne, atrodoties uz galvenā ceļa, iebraucis sānos auto, kas braucis no mazāk svarīga ceļa uz galveno. Vairākas reizes uzbraukts auto, kad tas atpakaļgaitā braucis ārā no stāvvietas.

"Formāli no ceļu satiksmes noteikumu viedokļa Zvaigzne un viņa paziņas nav vainīgi. Tiesa, noteikumos ir teikts, ka, neskatoties uz priekšroku, apzināti virsū nevienam braukt nedrīkst. To gan ļoti grūti pierādīt," klāsta LA.

Kad par pērnā gada 12. aprīļa negadījumu apdrošinātāji atteikušies maksāt, jo paša Zvaigznes nofilmētajā un apdrošinātājiem piegādātajā video redzams, ka pirms sadursmes un sadursmes laikā ar priekšā braucošo auto viņš nebremzē, bet palielina ātrumu, Zvaigzne esot piedraudējis ar televīzijas uzsūtīšanu, kur viņš strādājot.

Pagājušajā nedēļā apdrošinātāju pārstāvis un Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis arī tika uzaicināts uz raidījuma "Aizliegtais paņēmiens" ierakstu. Tad arī raidījuma vadītājam Bojāram apdrošinātāji uzrādījuši savus apkopotos datus, kas parāda Zvaigznes biežo iesaisti ceļa satiksmes negadījumos.

Apdrošināšanas kompānijas, norādot uz aizliegumu izpaust datus par klientiem, oficiāli Zvaigznes darbības nav komentējušas. Neoficiāli trīs kompānijas atklājušas, ka Zvaigznes uzvārds tām ir zināms un ka viņš tiek turēts aizdomās par apdrošināšanas atlīdzību izkrāpšanu.

Notiekot ceļu satiksmes negadījumam, uzņēmums, kas apdrošinājis vainīgā auto vadītāja atbildību, sedz zaudējumus nevainīgajam autovadītājam, piebilst LA.

Laikraksts vēsta arī par vairākiem negadījumiem, kur iesaistīts Zvaigzne.

"Video redzams, ka Zvaigzne it kā ievēro ceļu satiksmes noteikumus, bet ne līdz galam: kad autovadītāja maina joslu, viņš piedod gāzi, nesignalizē, neko nedara, lai izvairītos no sadursmes, bet dara visu, lai avārija izskatītos pēc iespējas iespaidīgāka. Birojā strādāju kopš 1997. gada, bet pirmoreiz kaut ko tādu redzu. Par šo cilvēku no apdrošinātājiem man bija informācija jau iepriekš. Man ir sarakstiņš, kurā redzu, cik bieži Zvaigzne iekuļas avārijās, pats nebūdams vainīgs. Viņš nav notiesāts, tāpēc nevaru viņu apvainot. Bet izskatās pēc naudas pelnīšanas veida. Es tiešām nevaru iedomāties, kā viens cilvēks var būt iesaistīts tik daudzos negadījumos," komentēja Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Tikmēr Zvaigzne telefonsarunā ar "Latvijas Avīzi" nav atzinis, ka negadījumi būtu speciāli sarīkoti. "Nu, ir man sanācis, ko man tagad darīt?" uz jautājumu, kāpēc negadījumu tik daudz, atbild Zvaigzne.

Viņš arī skaidrojis, ka viņam patīk mašīnas, tāpēc tās bieži tiek mainītas.

"Nekur nav rakstīts, cik man avāriju drīkst vai nedrīkst būt! Un ne vienmēr esmu ņēmis naudas līdzekļus no apdrošinātājiem. Esmu arī savu darba mašīnu sitis un taisījis par savu naudu. Esmu atzīts arī par vainīgu," viņš minējis.

Valsts policijas sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietnieks Toms Sadovskis izdevumam norādīja, ka kopumā 2015. gadā ierosināti seši kriminālprocesi par apdrošināšanas krāpšanu, izdarot ceļu satiksmes negadījumus.

"Latvijas Avīzes" rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka apdrošinātāji pret rakstā minētājiem cilvēkiem gatavo iesniegumu policijai, lai ierosinātu kriminālprocesu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!