Žīgurs atzina, ka uzņēmumā bijuši atšķirīgi viedokļi par to, kad par izmaiņām labāk informēt sabiedrību, un rezultāts "ir tāds, kāds ir".

"Ekonomikas ministrs Artis Kampars (V) īsos un kodolīgos vārdos pateica to pašu, ko "Swedbank" atklāja savā pētījumā - ka iedzīvotājiem nav skaidrības par "Latvenergo" tarifiem un to piemērošanas kārtību. Ministrs atkārtoja sabiedrības viedokli, un tam nevar nepiekrist. Ja to saka daudzi sabiedrības pārstāvji, tajā jāieklausās," atzina Žīgurs.

Saskaņā ar "Swedbank" veikto aptauju cilvēki ir informēti par tarifa lielumu, taču apjukumu rada jaunā maksājumu aprēķinu kārtība, un tā piemērošanu izprot tikai katrs piektais.

Lai gan Kampars šodien Latvijas Radio pauda viedokli, ka par komunikāciju atbildīgie "Latvenergo" cilvēki jāmaina un "zibenīgi jāatlaiž", Žīgurs par šādām izmaiņām bija atturīgs, norādot, ka šie jautājumi ir uzņēmuma kompetencē un tik detalizēti publiski viņš nevēlas tos komentēt.

Viņš uzsvēra, ka uzņēmuma darbības profils ir elektroenerģijas ražošana un piegāde, un jebkādas nelielas izmaiņas palīgfunkcijās neietekmē tieši pamatdarbību, kas pamatā interesē un ietekmē lietotājus. "Ar šiem jautājumiem paši tiksim galā," sacīja Žīgurs.

"Latvenergo" vadītājs arī pauda viedokli, ka energokompānijas Ārējās komunikācijas daļas vadītājs Andris Siksnis, kas strādā ar plašsaziņas līdzekļiem un ir viens no redzamākajiem par komunikāciju atbildīgajiem cilvēkiem uzņēmumā, darbojas veiksmīgi. Žīgurs norādīja, ka komunikāciju politika nebalstās tikai uz vienu cilvēku, kas vairāk parādās televīzijā vai sadarbojas ar žurnālistiem, tā ir plašāka joma, un tajā ir "vesela virkne neredzamu darboņu".

Žīgurs atzina, ka paļāvies uz Mārketinga nodaļas viedokli, ka komunikācija jāsāk aprīļa otrajā dekādē, jo maksājumi par aprīli iedzīvotājiem jāveic tikai maijā. Viņš pats esot uzskatījis, ka komunikācijai jābūt gatavai jau 1.aprīlī, kad stājās spēkā jaunā tarifu aprēķināšanas kārtība.

Turpmākajās dienās "Latvenergo" centīsies aktīvāk informēt par tarifiem un to piemērošanas kārtību. Patlaban informācija pieejama "Latvenergo" interneta lapā, skaidrojumus paredzēts publicēt arī drukātajos medijos un izplatīt klientiem dzīvesvietās.

Kā ziņots, Kampars uzskata, ka informācijas kampaņa par jaunajiem tarifiem bijusi nekvalitatīva, un par to atbildība jāuzņemas uzņēmumam vai piesaistītajiem reklāmas speciālistiem, starp kuriem ir arī aģentūra "Repute", kuras līdzīpašnieks ir Kampara pārstāvētās politiskās apvienības "Vienotība" priekšvēlēšanu kampaņas veidotājs Ainārs Ščipčinskis.

Siksnis savukārt  norādīja, ka "kompānija uz kritiku atbildēs ar darbu". Uz jautājumu, vai uzņēmuma komunikācijas speciālisti atzīst kādas kļūdas līdzšinējā darbībā, Siksnis nevarēja atbildēt. Viņš arī uzreiz nezināja teikt, vai gaidāmas kādas sekas, piemēram, atlaišanas, ko minēja Kampars, vai arī līgumu laušana.

"Šādus signālus bez ievērības kompānija nekad nav atstājusi," komentēja Siksnis un piebilda, ka ir jāanalizē, kādas kļūdas pieļautas.

Jauna "Latvenergo" elektroenerģijas tarifu aprēķināšanas kārtība stājās spēkā šā gada 1.aprīlī. "Latvenergo" elektroenerģijas tarifus izvērtēja regulators un atzina, ka nav pamata tos noraidīt. Tiesa, šis lēmums apstrīdēts tiesā.

Saskaņā ar jauno kārtību par pirmajām patērētajām 1200 kilovatstundām būs jāmaksā līdzšinējais elektroenerģijas tarifs - 8,25 santīmi par kilovatstundu jeb starta tarifs, savukārt, sākot ar 1201. kilovatstundu, būs jāmaksā 10,74 santīmi par kilovatstundu jeb pamata tarifs. Pēc gada uzskaite sāksies no sākuma.