Foto: LETA
Pēdējo trīs gadu laikā Latvijā pieaugusi alus popularitāte, tomēr gan Lietuvā, gan Igaunijā alus popularitāte ir lielāka, liecina AS "Cēsu alus" kopā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS veiktais pētījums.

Pirms trīs gadiem Latvijā par iecienītāko dzērienu tika atzīts vīns, alu atstājot otrajā vietā, bet šogad šī attiecība ir mainījusies Latvijas sabiedrībai atzīstot alu par populārāko dzērienu, liecina pētījums.

Savukārt Baltijas alus indeksā, kas parāda, cik daudziem cilvēkiem alus ir iecienītākais dzēriens, cik bieži tas tiek dzerts un kādās situācijās priekšroka tiek dota alum, nevis citiem alkoholiskajiem dzērieniem, līdere aizvien ir Lietuva, kur alus indekss ir 55,5 no 100 iespējamiem punktiem. Igaunijā alus indekss ir 51,6 punkti, bet Latvijā – 49,9 punkti.

Lietuvas augsto indeksa rādītāju skaidro fakts, ka tieši šajā valstī ir lielākais un biežākais alus patēriņš – 38% respondentu bauda alu 2-3 reizes nedēļā, kamēr Latvijā šis rādītājs ir gandrīz uz pusi mazāks – tikai 22%.

Alus Latvijā tradicionāli saglabā savas līderpozīcijas kā iecienītākais dzēriens tieši vīriešu vidū (47%), tomēr alus kopš 2009.gada kļuvis iecienītāks arī sieviešu auditorijā (+5%). Sieviešu auditorijā aug arī alus kokteiļu popularitāte. Alus patēriņš un popularitāte aug arī visos Latvijas reģionos, izņemot Rīgu, kur alus patēriņš nedaudz samazinājies un atgriezies 2009.gada līmenī, liecina pētījums.

Latvijā tradicionāli iecienītākais ir gaišais alus (tas populārs 56% iedzīvotāju vidū), rezultāti apliecina, ka 15% respondentu iecienījuši nefiltrētu alu.

Katrs sestais respondents apgalvoja, ka viņš izvēlas tieši vienu, savu iemīļoto alus zīmolu. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem diviem gadiem, patērētāji aizvien vairāk uzmanību pievērš alus cenai, tomēr par galveno izvēles kritēriju alus iegādē atstājot garšu – tā ir svarīgāka 49% respondentu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!