Foto: DELFI Aculiecinieks
Ņemot vērā, ka no 1. novembra stājas spēkā jauni noteikumi, kas nosaka, kā tiek apmācīti topošie autovadītāji, Braukšanas instruktoru biedrība informē par svarīgākajām izmaiņām mācību praktiskajā daļā, tostarp palielināto vadīšanas stundu skaitu.

Biedrība norāda, ka personas, kas uzsāks apmācību pēc 1. novembra, par braukšanas nodarbībām maksās autoskolai. Minimālais nodarbību skaits palielināts no 14 nodarbībām līdz 20 nodarbībām, kuras būs jāapmaksā, stājoties autoskolā, kā arī praktiskās daļas nobeigumā būs obligāts skolas braukšanas eksāmens, portālu "Delfi" informēja Braukšanas instruktoru biedrības valdes loceklis Andris Ķerpe.

Līdz ar to no 1. novembra kursantam būs jāsamaksā autoskolai šādi maksājumi:
  • teorijas kurss
  • 20 obligātās vadīšanas un skolas braukšanas eksāmens
  • dokumentu noformēšana
  • papildu izdevumos jāieskata pirmās palīdzības kursus un medicīnisko komisiju.
Par Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) teorijas un braukšanas eksāmeniem autoskolai nav jāmaksā, uzsver biedrība. To dara paši kursanti.

Jāņem vērā arī tas, ka braukšanas apmācības programma papildināta ar jaunām prasībām:

  • braukšana slidenos ceļa apstākļos vai pa slidenām virsmām, izvairīšanās no sānslīdes, kā arī rīcība, rodoties sānslīdei
  • ekstrēmā bremzēšana
  • izvairīšanās no šķēršļa, to apbraucot.
Lielāka vērība tiks pievērsta sekojošām tēmām:
  • braukšana diennakts tumšajā laikā un nepietiekamas redzamības apstākļos
  • braukšana ārpus apdzīvotām vietām.
Izmaiņas neskars tos kursantus, kas apmācības autoskolā sāks līdz 1. novembrim, līdz ar to viņi turpinās maksāt par braukšanas nodarbībām instruktoram, piebilst Ķerpe.

Mācību braukšanas instruktors, kurš ir reģistrējies Valsts ieņēmumu dienestā kā individuālā darba veicējs (komersants), arī turpmāk var sniegt savus pakalpojumus personām:

  • kurām ir vadītāja apliecība, bet šoferis vēlas atgūt vai nostiprināt vadīšanas iemaņas
  • kuras vēlas atgūt vadīšanas iemaņas un satiksmes noteikumu zināšanas pēc lieguma izbeigšanās vadīt transportlīdzekli
  • kuras ir saņēmušas mācību braukšanas atļauju un vēlas saņemt konsultācijas par transportlīdzekļa vadīšanas iemaņu apgūšanu pirms iestāties autoskolā
  • kuras ir pabeigušas apmācību autoskolā, par ko ir veikti visi nepieciešamie ieraksti mācību kartē, bet kurām neizdodas sekmīgi nokārtot CSDD kvalifikācijas eksāmenu
  • kuras ir iestājušās autoskolā, un jau mācās braukt pie instruktora, kuram ir noslēgts darba līgums ar attiecīgo autoskolu, bet instruktora noslogotības vai apmācības vājā līmeņa dēļ vēlas paralēli apgūt braukšanu pie cita instruktora, kuram nav līguma ar konkrēto autoskolu.
Šādos gadījumos arī turpmāk instruktors var saņemt samaksu tieši no pakalpojuma saņēmēja. Instruktors ir atbildīgs par pakalpojuma kvalitāti, un viņš arī izsniedz darījumu apliecinošu kvīti par saņemto samaksu.

Biedrība arī uzsver, ka topošā autovadītāja iemaņas ir vistiešākajā veidā saistītas ar instruktoru, kurš tās mācīs, tāpēc rūpīgi jāizvērtē, pie kura instruktora mācīties. "Iesākumā iesakām izvēlēties instruktoru, iespējams, doties izmēģinājuma braucienā pirms autoskolas, un tad instruktors pateiks, ar kādu autoskolu viņam ir noslēgts sadarbības līgums un kurā autoskolā iestāties," min Ķerpe.

"Izvēloties instruktoru, ņemiet vērā citu apmācāmo personu mutiskas rekomendācijas. Pārliecinieties vai instruktoram ir derīga instruktoru apliecība," viņš piebilst.

Informāciju par instruktoru iespējams atrast CSDD publiskotajos reitingos vai Braukšanas instruktoru biedrības mājaslapā autoinstruktori.lv.

Jau vēstīts, ka šā gada 1. novembrī spēkā stāsies jaunie Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka, kā tiek apmācīti topošie autovadītāji. Izmaiņas pieņemtas, lai veicinātu kopējās ceļu satiksmes drošības situācijas uzlabošanos valstī.

CSDD dati liecina, ka katru gadu autovadītāja apliecību iegūst aptuveni 33 tūkstoši cilvēku, tostarp 24 tūkstoši iegūst vieglā auto vadītāja apliecību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!