Foto: LETA

Krišjāņa Barona ielā seguma atjaunošanas darbi pilnībā tiks pabeigti, tiklīdz laika apstākļi to atļaus, un patlaban no kopējiem būvdarbiem paveikti līdz 95% plānoto darbu, pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta Direktora biroja projektu vadītāja Ilze Dimante.

Viņa norādīja, ka pērnā gada nogalē, atsedzot veco bruģi uz tilta pār kanālu, tika konstatēti hidroizolācijas bojājumi, kurus iepriekš paredzēt nebija iespējams. "Iepriekš veiktā speciālā tehniskā inspekcija kanāla tiltam neliecināja par hidroizolācijas nepilnībām, līdz ar to seguma atjaunošana tika pagarināta līdz janvāra beigām," skaidroja Dimante.

Pēc viņas teiktā, būvdarbi apstājās pērn 30. decembrī. Patlaban seguma atjaunošanā ir tehniskais pārtraukums.

Dimante pastāstīja, ka, tiklīdz laika apstākļi to atļaus, atsāksies seguma atjaunošanas darbi Barona ielā, tostarp uz ietvēm visā ielas garumā. "Kā autovadītāji un iedzīvotāji pamanījuši, atsevišķos krustojumos segums vēl nav atjaunots. Šāda situācija izveidojusies, jo pazemes komunikāciju valdītāji ("Rīgas ūdens", "Latvijas Gāze", "Rīgas siltums", "Lattelecom" u.c) veiks remontdarbus, sakārtojot savas pazemes komunikācijas. Pēc komunikāciju salabošanas segums tiks atjaunots pilnībā līdzīgi kā, piemēram, Barona un Ģertrūdes ielu krustojumā," klāstīja Dimante.

Satiksmes departamenta speciālisti regulāri pārbauda un seko līdzi būvdarbu kvalitātei. Defekti kā iesēdumi un saplaisājis bruģis tiks novērsti garantijas ietvaros, par uzņēmēja līdzekļiem. "Kas attiecas uz iedzīvotāju norādītajām nepilnībām būvdarbu laikā uz ietvēm, vēršam uzmanību, ka, veicot seguma atjaunošanu, tika veikti ielas profila līdzināšanas darbi brauktuves daļā, lai lietus laikā ūdeni varētu novadīt uz gūlijām (lietus ūdens pieņēmējiem), kā rezultātā atsevišķās vietās šobrīd atjaunotās ielas brauktuves profils nesakrīt ar esošo ietvi," skaidroja Dimante, piebilstot, ka ietve šajā posmā ir pietiekami plata un tas neradīs būtiskus šķēršļus gājējiem.

Patlaban uz ietves šajā slīpumā ir izveidots notīrītā sniega valnis, līdz ar to secināts, ka slīpums nekādā veidā neapdraud gājējus.

Līdz ar jauno būvsezonu tiks sākta Barona ielas atjaunošanas otrā kārta un atjaunots segums ietvēm visā ielas garumā.

Ietvju segumu izbūvei būs nepieciešams papildu finansējums, jo 2015. gadā finansējums tika piešķirts tikai brauktuves seguma atjaunošanai.

Jau rakstīts, ka Rīgas dome sākusi realizēt vienu no pēdējo gadu lielākajiem projektiem ielu infrastruktūras uzlabošanā – Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanu. Pašvaldības mērķis ir pārveidot Krišjāņa Barona ielu, lai tā būtu pievilcīga visiem pilsētas iedzīvotājiem, kā arī viesiem.

Dimante iepriekš atzīmēja, ka Krišjāņa Barona iela izbūvēta 1858. gadā, tās segums pārsvarā ir bruģis – kultūrvēsturisks mantojums, kuru jāsaglabā.

Plānots, ka ielu atjaunos trijos etapos. "2015. gada būvsezonā tiks īstenots pirmais etaps - atjaunots segums visā ielas garumā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Brauktuves segums tiks atjaunots, pilnībā to nobruģējot, arī tajā ielas posmā, kur šobrīd ir asfaltbetona segums. Brauktuves abās pusēs ar speciālu bruģi tiks iezīmēta un izveidota rekomendējošā velojosla - autovadītāji pa šo joslu drīkstēs braukt, taču viņiem būs jārēķinās ar velobraucējiem," skaidroja Dimante. Kopējās Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanas izmaksas 2015. gadā paredzētas 2,6 miljonu eiro apmērā.

Pēc seguma atjaunošanas tiks sākts nākamais etaps – ietvju atjaunošana. Savukārt pēdējā atjaunošanas etapā Krišjāņa Barona iela tiks labiekārtota. Tostarp uz ietvēm un skvēros tiks uzstādīti puķupodi, soliņi atpūtai un labiekārtoti līdz šim pamestie vai neapkoptie laukumi.

"Paredzams, ka nākotnē minētā satiksmes artērija būs ar ļoti noslogotu velosatiksmi, jo iela ir maģistrālais velosavienojums no tādām apkaimēm kā Teika, Jugla, Berģi, Mežciems, arī Purvciems un Mežaparks. Pēc seguma atjaunošanas tiks veiktas izmaiņas satiksmes organizācijā, un autovadītājiem jārēķinās, ka maksimālais atļautais braukšanas ātrums būs 30 kilometru stundā," atzīmēja Dimante.

Vienlaikus viņa norādīja, ka tiek strādāts arī pie dzīvojamo māju un komercdarbības kompleksa un futbola stadiona būvniecības projekta, līdz ar ielas atjaunošanu būs iespēja attīstīt Vidzemes tirgu, arī citiem vietējiem tirgotājiem būs dota iespēja attīstīt uzņēmējdarbību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!