Foto: DELFI

Līdz gada beigām normālā režīmā varētu sākt darboties aptuveni pieci stacionārie fotoradari, aģentūrai LETA pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Aizpors.

Otrdien uz Ventspils šosejas pie Varkaļu kanāla sākta pirmā stacionārā fotoradara uzstādīšana. Pagaidām fotoradars darbosies testa režīmā, un par tā konstatētajiem ātruma pārkāpumiem sodi netiks piemēroti. Pēc mērierīces testēšanas tā sāks funkcionēt darba režīmā, un tad šoferiem ir jārēķinās, ka par pārkāpumiem būs jāatbild.

Fotoradars pie Varkaļu kanāla darba režīmā varētu sākt funkcionēt pēc aptuveni divām nedēļām.

Pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām tiks izvietotas informatīvas zīmes, uz kurām būs norādīts mērierīces atrašanās vietā atļautais ātrums.

Jau ziņots, ka rudenī CSDD rīkotajā konkursā par 16 Doplera principa stacionāro fotoradaru piegādi uzvarēja uzņēmums "Reck" un pirmās mērierīces uz Latvijas ceļiem būs jau šogad. Iepirkuma līgumcena ir 896 786 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Fotoradaru iepirkumam bija vēl otra daļa, kas paredzēja, ka valsts iegādāsies četras transportlīdzekļu ātruma kontroles stacionārās iekārtas ar lāzera skeneri. Šajā daļā konkurss ir pārtraukts, jo iesniegtie piedāvājumi neatbilda CSDD izvirzītajām tehniskajām prasībām.

Tagad CSDD plāno izsludināt jaunu iepirkuma konkursu par šo četru mērierīču iegādi.

Savukārt iepriekš citā konkursā tika izvēlēts uzņēmums, kas radaru atrašanās vietām pievadīs elektrolīnijas. Konkursā uzvarēja uzņēmums "Citrus Solutions". Šim uzņēmumam bija vienīgais nolikuma prasībām atbilstošais piedāvājums, bet piedāvātā līgumcena bija 119 729 eiro.

Privātā komersanta "Vitronic" fotoradari no Latvijas ceļiem tika noņemti 2012.gada decembrī, savukārt Valsts policija izmanto savus 2008.gadā iegādātos četrus pārvietojamos fotoradarus.

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē, liecina CSDD mājaslapā publiskotā karte.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!