Foto: LETA

Ogres domei ir tiesības savā administratīvajā teritorijā uzlikt pašvaldības nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu īpašā režīma zonās, portālam "Delfi" skaidro Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM).

Ogres pašvaldības deputāti iepriekš lēma izstrādāt grozījumus Ogres novada teritorijas plānojumam 2012.-2024. gadam, iekļaujot nosacījumu, ka par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā citu teritoriju iedzīvotājiem būs jāmaksā.

Vietējās pašvaldības domei ir tiesības Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā savā administratīvajā teritorijā uzlikt pašvaldības nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonās, skaidro ministrijas pārstāve Laura Jansone.

Nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonās, kuras ir noteiktas attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumā ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, sabiedrības veselības, sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, kā arī dabas, īpaši aizsargājamo kultūrvēsturisko teritoriju un kultūras pieminekļu aizsardzībai, pašvaldība ir tiesīga uzlikt personām, kuras transportlīdzekļi iebrauc attiecīgajā īpaša režīma zonā.

Līdz ar to Ogres novada dome var plānot grozījumus teritorijas plānojumā vai lokālplānojumu, kurā noteikt īpašu režīma zonu.

Vienlaikus Jansone skaidro, ka šajā gadījumā jāveic visas nepieciešamās procedūras, kas paredzētas plānojuma izstrādē – gan lēmumu pieņemšanas un diskusijas domes sēdē, gan sabiedriskās apspriešanas, kuru laikā katrs iedzīvotājs un institūcijas varēs izteikt savu viedokli par minēto ieceri.

Ziņots, ka Ogres novada dome plāno citu teritoriju iedzīvotājiem piemērot nodevu par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā.

Kā iemesli maksas ieviešanai minēti tranzīta plūsmas un izplūdes gāzu samazināšana pilsētā, drošības vairošana un iedzīvotāju mudināšana izmantot dabai draudzīgākus transportlīdzekļus, kā arī dabas pieminekļu aizsardzība un tūrismam labvēlīgas vides veidošana.

Tāpat domes sēdes laikā pašvaldības priekšsēdētājs un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Kaspara Gerharda (NA) padomnieks pašvaldību sadarbības jautājumos Egils Helmanis (NA) norādīja uz to, ka pašvaldībai jārūpējas par autoceļu Rīga-Daugavpils, tomēr ar valsts piešķirto finansējumu tā apsaimniekošanai nepietiek.

Tomēr galvenais kritērijs pēc kā vadīsies, piemērojot maksu par iebraukšanu pilsētā, būs nevis transportlīdzekļa veids, bet gan tas, vai tā vadītājs vai pārstāvošais uzņēmums nāk no Ogres, norādīja Helmanis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!