Foto: LETA
Rīgas domes Satiksmes departaments pabeidzis Vanšu tilta labās puses margu krāsošanu, bet kreisās puses margu remontdarbi turpināsies vēl mēnesi, portāls “Delfi” uzzināja Rīgas domē.

Dome norāda, ka Vanšu tilts tika būvēts pagājušā gadsimta 80.gados un līdz šim nekādi remontdarbi netika veikti. Uzsākot margu konstrukciju attīrīšanu no rūsas, tiltu būvniecības speciālisti konstatēja, ka apakšējās joslas metāls ir rūsas skarts un to pilnībā attīrīt nav iespējams.

Tā kā margu apakšējā josla fiksē aizpildījuma elementus, tad gājēju un velobraucēju drošību tie neapdraud. Vietās, kur joslas elementi bija pilnībā korodējuši, tika piemetināts papildus fiksējošs metāls.

Tilta margas tika attīrītas izmantojot šlakveida abrazīvo materiālu, kas nav kaitīgs apkārtējai videi un veselībai. Visi attīrīšanas darbi notika nakts stundās, slēdzot gājēju ietvi.

Savukārt krāsošanas darbi notika dienas laikā, norobežojot krāsošanas vietas un daļēji sašaurinot ietvi. Margu konstrukcijām tika uzklātas četras kārtas speciālās krāsas, kuras kalpošanas laiks ir no pieciem līdz desmit gadiem, apakšējai joslai tika uzklātas sešas krāsas  kārtas.

Pašvaldībā norāda, ka nomainīt margu apakšējo joslu var tikai pilnībā tās demontējot un piemetinot jaunu joslas konstrukciju. Tas ir finansiāli dārgāks risinājums nekā margu nokrāsošana.

Vanšu tilta pilnīga rekonstrukcija plānota 2017.gadā, kuras ietvaros pilnībā nomainīs tilta margas un uzstādīs cinkotas.

Jau vēstīts, ka par 100 000 latu, ko margu krāsošanai Vanšu tilta abās pusēs atvēlējis Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD), tās varētu nomainīt pret jaunām vai uzcelt divus gājēju tiltus - pie šāda secinājuma nonācis Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes students Artūrs Toms Plešs, trešdien vēsta laikraksts "Diena".

Studenta pētījums liecina, ka par margu vienreizējai krāsošanai atvēlēto summu varētu uzstādīt jaunas cinkotas margas, kuru kalpošanas laiks būtu apmēram 40 gadu, turklāt tās nerūsē, tāpēc nevajadzētu ik pēc pāris gadiem pārkrāsot, kā tas notiek pašlaik. Salīdzinājumam viņš min, ka Bauskas novadā 2011. gadā atklātais gājēju tilts, kas savieno Mežotni un Rundāli, izmaksājis 46,5 tūkstošus latu jeb tik, cik Rīgas dome atvēl vien vienas margu daļas nokrāsošanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!