Foto: LETA

Uzņēmums "Latvijas dzelzceļš" (LDz) uzsācis darbu pie Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja paplašināšanas un teritorijas attīstības, liecina LDz mājaslapā sniegtā informācija.

Tās ietvaros muzeja teritorijā esošo 1868. gadā būvēto dzelzceļa depo ēku paredzēts iekļaut kopējā muzeja apbūves kompleksā, vienlaikus izveidojot papildu iebrauktuvi muzeja teritorijā no Akmeņu ielas puses. Šonedēļ izsludināts metu konkurss, kura pretendentiem norādīts priekšlikumos saglabāt autentiskās ēkas daļas un konstrukcijas, iekļaujot tās interjerā. Ideju autoriem noteikts sabalansēt vēsturiskos aspektus un mūsdienu attīstības tendences.

"Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs jau vairāk nekā 20 gadu ir LDz ieguldījums Latvijas industriālā mantojuma saglabāšanā un popularizēšanā," stāsta LDz prezidents Edvīns Bērziņš, "gadu gaitā tas ir ne tikai kļuvis par iecienītu apmeklējuma objektu interesentiem, bet arī ļāvis mums izpētīt savu vēsturi, kas sniedzas krietni tālākā pagātnē, nekā uzņēmuma teju 100 gadi, ko drīzumā atzīmēsim."

Bērziņš vēsta, ka projekts atbilst valsts simtgades rīkotāju izvirzītajam mērķim sekmēt vēsturisku ēku atjaunošanu un infrastruktūras attīstīšanu. Viņš skaidro: "Esam nolēmuši attīstīt muzeja teritoriju, radot jaunas vērtības nākamajam gadsimtam."

Metu konkursa dalībniekiem plānotās muzeja teritorijas un telpas vizualizācijas, kā arī detalizēta informācija par projekta ieceri jāiesniedz līdz 30. augustam.

Muzejs dibināts 1994. gadā un kopš 1996. gada atrodas bijušās "Rīgas- Mītavas dzelzceļš" Rīgas stacijas teritorijas vienā daļā, kā arī kādreizējā šī uzņēmuma remontdarbnīca ēkā. Šī teritorija savukārt ietilpst Rīgas vēsturiskajā centrā, kas iekļauts UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma sarakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!