Otrdien pie Jūrmalas domes protestējuši aptuveni simts motociklisti. Viņi Jūrmalas domes stāvlaukumā atstāja savus motociklus, neļaujot citiem transportlīdzekļu vadītājiem novietot automašīnas.

Jūrmalas dome lēmumu ieviest iebraukšanas maksu pilsētas teritorijā arī motociklistiem pieņēma pērn 1. aprīli. Arī pirms gada motobraucēji cīnījās pret šo kārtību, taču bez rezultātiem.

Tagad par motociklistu aktivitāti negaidīti interesi izrādījis domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis (ZZS), ziņo raidījums. Truksnis protestētājiem skaidrojis, ka maksa ieviesta ar mērķi novirzīt ārpus pilsētas tranzīta plūsmu un sargāt kūrortu no izplūdes gāzēm un trokšņiem, rūpējoties par ekoloģiju.

"Tātad no 1. aprīļa līdz 30. septembrim mēs maksājam šo ekoloģisko nodevu, bet pārējā laikā te var braukt iekšā kaut vai ar naftas cisternu? Jūs spēlējaties ar šiem vārdiem! Pusgadu šeit ir ekoloģija, pusgadu nav!" neapmierināts bija Latvijas Motoklubu asociācijas sekretārs Arnis Blodons.

Motobraucēji uzstāja, lai Jūrmalas dome diferencētu maksu atbilstoši transportlīdzekļa piesārņojuma apjomam, un draudēja pārsēsties automašīnās, kas radītu daudz lielāku piesārņojumu pilsētā.

Truksnis piekritis, ka par to var diskutēt, jo motocikli Jūrmalā vienlaikus piesaista tūristus un lielākos pasākumos ir interesanti apskates objekti. Motobraucēju asociācijas iesniegums vēlāk izskatīts arī Jūrmalas domes atbildīgajā komitejā. Tajā pieņemts lēmums izveidot jaunu darba grupu, lai pārskatītu jautājumu par iebraukšanas maksu Jūrmalā.

Aprīli pašvaldības policija noformējusi 650 protokolus par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides.

Kopš pagājušā gada, kad tika ieviesta stingrāka iebraukšanas maksas kontrole un sāka darboties īpašas fotokameras, kas fiksē Jūrmalā iebraucošo automobiļu numurus, tiek identificēti aptuveni 90% pārkāpēju. Sods par iebraukšanu kūrortpilsētā bez caurlaides ir 50 eiro. Kopumā par pērno un šo gadu apmaksāta vien piektā daļa no kopējā sodu skaita.

Desmitā daļa sodu pārsūdzēti, taču tiesas lēmušas par labu Jūrmalas pašvaldībai.