Pēc Rīgas pašvaldības uzņēmuma SIA "Rīgas satiksme" īstenotās biļešu cenu celšanas februārī par 12% audzis to pasažieru skaits, par kuru braucieniem naudu atmaksā no valsts budžeta, svētdien vēstī TV3 raidījums "Nekā Personīga".

Tāpat raidījums skaidro, ka valsts pret Rīgas satiksmes tarifiem, ko iepriekš apšaubījusi Valsts kontrole, neiebilstot.

Jau ziņots, ka 1. februārī Rīgā stājās spēkā jaunie braukšanas tarifi. No 60 centiem cenu pacēla līdz 1,15 eiro. Pasažieru skaits esot samazinājies vien par 5%, tāpēc uzņēmumam izdevies izkļūt no zaudējumiem, vēstī raidījums. Savukārt biļešu cenu celšana galvassāpes radot Satiksmes ministrijai. Valsts apmaksājot visus braucienus invalīdiem. Lai gan Valsts kontrole iepriekš apšaubījusi "Rīgas Satiksme" aprēķinu pamatotību, iebilst pret to valsts nevarot. Tādējādi pērn "Rīgas satiksmei" no valsts maksāti 3,5 miljoni eiro, bet šogad tie bijuši septiņi miljoni eiro, ziņo "Nekā Personīga".

"Šā gada budžetā mēs esam ieslēguši iekšā, ka strādāsim ar 160 miljonu eiro apgrozījumu apmēram. Ņemot vērā, ka tās prognozes par pārvadātajiem pasažieriem ļoti saskan ar to, kādā veidā mēs bijām arī prognozējuši, izskatās, ka mēs to budžeta izpildi ar 160 miljoniem eiro arī pabeigsim. Turklāt budžetā bija ieslēgts tāds cipars, ka šogad beigsim gadu bez zaudējumiem, raidījumam stāstījis pašvaldības uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Vienlaikus raidījums skaidro, ka braucēju skaits, kas maksā pilnu biļetes cenu, šogad samazinājies par gandrīz trešdaļu. Tas saistāms ar to, ka līdz ar cenas pacelšanu uzņēmums ieviesis jaunas atlaides. Piemēram, strādājošajiem pensionāriem. Līdz ar to patlaban 15% pasažieru esot atlaides, bet 49% braucot bez maksas. Raidījums atklāj, ka par saviem braucieniem maksā tikai 36% pasažieru. Atlaides un brīvbiļetes apmaksā Rīgas dome un 88 miljonu eiro dotācija Rīgas Satiksmei esot viens no iemesliem, kāpēc Rīga iztērējusi uzkrājumus, izpārdod īpašumus un ceļ nodokļus.

Vislielākās pārmaiņas esot redzamas I un II grupas invalīdu atlaižu izmantošanā. Šīs grupas iedzīvotāju braucienu skaits esot pieaudzis par 600 000 jeb 12%. Vērā ņemamo pieaugumu nevar izskaidrot nedz uzņēmums, nedz valsts atbildīgās institūcijas.

Par valsts dotāciju invalīdu braucieniem atbild Autotransporta direkcija. Tā atzīst, ka tās varā neesot samazināt izmaksas, apstrīdot Rīgas domes tarifu. Raidījums atgādina, ka vēl pērn šaubas par brauciena pašizmaksā iekļautajiem izdevumiem izteikusi Valsts kontrole, paziņojot par uzņēmumā nelietderīgi iztērētiem 16 miljoniem eiro. Martā vēl amatā esošais Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) solījis, ka direkcija pārbaudīs tarifa pamatotību, taču tagad bijušais ministrs apgalvojot, ka tas neesot Satiksmes ministrijas pienākums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!