Foto: DELFI
Ņemot vērā sociālo mediju ekspertu ieteikumus, plānots sašaurināt iecerētās Latvijas lapas sociālajā tīklā "Facebook" mērķauditoriju, kā arī definēt kritērijus lapas redaktoriem un satura veidošanai, informēja Ministru kabineta preses sekretāre Zanda Šadre.

Latvijas lapa "Facebook" kalpotu starptautiskai komunikācijai par sabiedriski politiskiem notikumiem, inovatīviem uzņēmumiem un kultūras notikumiem Latvijā. Lapas saturu iecerēts veidot angļu valodā, tādējādi attīstot valsts starptautisko komunikāciju.

Lai spriestu par lapas saturu, šodien notikušās diskusijas dalībnieki vienojušies organizēt darbnīcu. Tā plānota 9.septembrī Latvijas institūta telpās.

Kā informēja Šadre, šodien sarunā par Latvijas lapu "Facebook" piedalījās vairāk nekā 15 sociālo mediju pārzinātāji. Ekspertu vērtējumā Latvijas lapai jābūt veidotai cilvēcīga valodā, jāsniedz saistoša informācija un jārada piedzīvojums. Viņi arī pauduši viedokli, ka lapas administrēšana būtu jānodod divu trīs redaktoru komandai, ko veidotu kompetentākie konkrētas jomas pārzinātāji, iepriekš definējot noteiktus satura veidošanas kritērijus.

Reklāmas aģentūras "Leo Burnett Riga" direktors Ansis Egle uzsvēris, ka "Facebook" lapai būtu jārada unikāla pieredze un iespējas iedzīvotājiem piedalīties īpaši radītos notikumos. Savukārt "Adidas" sporta komunikācijas vadītājs Krievijā, Kazahstānā un Ukrainā Jurģis Ozoliņš aicināja Latvijas "Facebook" lapā veidot tiešraides no pasākumiem. Sociālo mediju eksperts Aldis Blicsons ieteicis sākumlapu veidot vienkāršu un uzmanību piesaistošu, lai rosinātu lapas apmeklētājus apskatīt noteiktas saturiskās sadaļas. Latvijas- Amerikas biznesa asociācijas (LABACA) valdes loceklis Rihards Gailums uzsvēris, ka būtu iespējams šo lapu veidot kā vietni, kur apkopota informācija no citām mājaslapām par Latviju.

Valsts kancelejas un Latvijas institūta sagatavotajā prezentācijā teikts, ka "Facebook" lapā varētu tikt veidoti arī video komentāri, ekspertu blogi, audiožurnāli un vizualizācijas. Viena no idejām ir attēlot Latvijas veiksmes stāstus. Piemēram, sabiedriski politiskajā jomā runa varētu būt par finanšu krīzes pārvarēšanu, reformām, vēl varētu stāstīt par jaunajiem uzņēmumiem, kas guvuši panākumus, jaunajiem dizaineriem, kultūras notikumiem, izciliem māksliniekiem, kas guvuši starptautiskus panākumus, sportistu panākumiem, informēt par nozīmīgajām publikācijām par Latviju lielajos medijos.

Doma ir arī lapas popularizēšanā iesaistīt premjeru un valdību, aicināt Ārlietu ministriju un vēstniecības ārvalstu vizītēs mudināt apskatīt Latvijas lapu u.c.

Pēc Šadres teiktā, Latvijas "Facebook" lapā varētu arī izmantot jauno logo, ko plāno veidot Latvijas institūts portālam "www.latvia.lv". Konkurss paredzēts septembra sākumā, bet rezultāti varētu būt zināmi gada beigās.

Jau ziņots, ka ideja ir veidot Latvijas lapu "Facebook" angļu valodā, izmantojot nosaukumu "Latvia", un pie šīs idejas realizācijas kopīgi strādāt Valsts kanceleja uzrunājusi Latvijas institūtu un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. Ar nosaukumu gan radušās problēmas, jo "Facebook" jau pastāv vairākas lapas, kur lietots vārds "Latvia" un jaunu lapu ar šādu vārdu izveidot neizdodas.

Kā uzsvērusi Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane, lai uzlabotu valsts pārvaldes komunikāciju ar sabiedrību un veidotu Latvijas starptautisko atpazīstamību, viens no Valsts kancelejas darbības virzieniem ir aktīva sociālo mediju izmantošana, kas piedāvā valsts pārvaldes un iedzīvotāju ātras un vienkāršas saziņas iespējas.

Savukārt Latvijas Institūta sabiedrisko attiecību speciālists Rihards Kalniņš uzskata, ka oficiāla Latvijas "Facebook" lapa palīdzētu veiksmīgi veidot vienotu Latvijas tēlu sociālajos medijos, nodrošinot, ka Latvijas tēls netiek sadrumstalots un tiek kvalitatīvi veidots sociālo mediju vidē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!