Foto: LETA

Ar Rīgas domes (RD) koalīcijas deputātu balsīm otrdien, 19. jūnijā, kārtējās sēdes darba kārtībā neiekļāva lēmumprojektu, kas uzdotu Satiksmes departamentam izvērtēt iedzīvotāju iniciatīvu par velosipēdu un sabiedriskā transporta joslu izveidi Brīvības ielā.

Jautājumu dienaskārtībā centās iekļaut Vilnis Ķirsis (V). Viņa plāns paredzēja RD jau iesniegto iniciatīvu nodot Satiksmes departamentam, kur mēneša laikā būtu jāiepazīstas ar tās saturu un izvērtējums jāprezentē Satiksmes un transporta lietu komitejā.

Ar 22 balsīm "par" un 30 "pret" lēmums neguva gana lielu domnieku atbalstu iekļaušanai RD sēdes izskatāmo jautājumu lokā. Līdz ar to pie vārda netika arī iniciatīvas līdzautors Māris Jonovs.

Vēstīts, ka 7. jūnijā apvienība "Pilsēta cilvēkiem" RD iesniedza vairāk nekā 2500 iedzīvotāju parakstītu iniciatīvu par sabiedriskā transporta un velojoslu izveidi Brīvības ielā.

Kā uzsver iniciatīvas autori, sabiedriskā transporta joslu ierīkošana Brīvības ielā būtiski paaugstinās pārvietošanās efektivitāti vairāk nekā 100 000 cilvēkiem, kuri ik dienas pa Brīvības ielu pārvietojas autobusos un trolejbusos.

Savukārt velojoslu ierīkošana palielinās mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju un velobraucēju – drošību, kā arī paaugstinās velosipēda kā transporta līdzekļa izmantošanas efektivitāti.

Vēstīts, ka šobrīd Brīvības ielā maina asfalta segumu. Darbi sākās 17. maijā, bet plānots, ka tie noslēgsies līdz septembrim. Būvdarbi notiek Brīvības ielas posmā no Bruņinieku ielas līdz Gaisa tiltam.

RD Satiksmes departaments aplēsis, ka kopš 2008. gada velobraucēju skaits Rīgā ir audzis vairāk nekā piecas reizes. Taču lielākā daļa rīdzinieku joprojām neizmanto velosipēdu kā galveno pārvietošanās līdzekli, tāpēc lielais automašīnu daudzums rada kaitīgu ietekmi uz apkārtējo vidi, kā arī noslogo transporta plūsmu ielās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!