Foto: LETA
Senioru zvanu centrā kopš februāra saņemti 1038 zvani, un cilvēki visbiežāk interesējas par sociāliem jautājumiem, kultūras pasākumiem un iepazīšanās iespējām, pastāstīja Rīgas domes Labklājības departamenta projektu koordinatore Aija Vecenāne.

Viņa norādīja, ka šī projekta laikā zvanu centrs darbosies vēl līdz novembra beigām, bet tiek meklēti risinājumi, kā to saglabāt un nodrošināt arī turpmāk.

"Šāds projekts ir vajadzīgs tiem, kuri vēlas kaut kur darboties brīvprātīgi, jo katru dienu nāk tie trīs cilvēki [kuri atbild uz zvaniem]. Grafiks ir sastādīts uz visu septembri, un sāk jau uz oktobri pierakstīties. Tas vien ir apliecinājums, ka cilvēkiem ir nepieciešams kaut kur darboties, kad darba gaitas ir beigušās, un justies noderīgam," norādīja Vecenāne.

Viņa stāstīja, ka seniori zvana un interesējas par ļoti dažādām tēmām. Pamatā tie ir sociālie jautājumi – seniori savstarpēji konsultējas par pensijām un to apmēru. Ir arī cilvēki, kuri paši par sevi nespēj parūpēties, un zvana, jo vēlētos nokļūt pansionātā. Zvanītāji jautā arī, kur var aiziet bez maksas nomazgāties, kur salabot saplīsušu asinsspiediena mērītāju vai aiziet pie ārsta.

Seniori interesējās arī par kultūras pasākumiem Rīgā. Zvanu centrā katru nedēļu tiek apkopota informācija par aktuālajiem kultūras pasākumiem, un ir cilvēki, kas zvana regulāri un interesējas par izstādēm un koncertiem, uz kuriem aiziet.

Vecenāne pastāstīja, ka ļoti aktuāls senioriem ir iepazīšanās jautājums. Daudz zvanu tiek saņemts no cilvēkiem, kuri grib iepazīties ar sava gadagājuma cilvēku, ar kuru kopā aiziet uz teātri vai vienkārši satikties. Ir arī daļa cilvēku, kuri vasaras laikā vēlas doties ekskursijās, bet negrib braukt organizētās grupās, tāpēc meklē atsevišķu cilvēku, ar kuru kopā doties izbraukumā.

Jau ziņots, ka Senioru zvanu centrā Rīgā katru darba dienu no pulksten 10 līdz 14 darbojas brīvprātīgie seniori, kuri saņem tālruņa zvanus no citiem senioriem, sniedzot informāciju par brīvprātīgā darba iespējām Rīgas pašvaldībā, aktuāliem kultūras pasākumiem, sociālajiem jautājumiem vai vienkārši aprunājoties par aktuālām tēmām. Senioru zvanu centra tālruņa numuri ir 20224913, 25643438 un 29438355.

Projekta kopējais budžets ir 264 007 eiro, tostarp Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums – 208 054 eiro. Projektu līdzfinansē projekta partneri un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programma 2014. – 2020. gadam.

Projekta partneri ir Baltijas reģiona veselīgo pilsētu asociācija (Somija), Rīgas domes Labklājības departaments, Pērnavas Aprūpes centrs vecāka gadagājuma cilvēkiem (Igaunija), Turku pašvaldības Labklājības departaments (Somija).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!