Foto: LETA

Bezpartejiskais satiksmes ministrs Aivis Ronis šajā amatā strādās vēl līdz 1.martam. Premjers viņa demisiju ir pieņēmis, tomēr politiķi ar pēcteča meklējumiem nesteigsies un iespējamie ministra amata kandidāti vēl neesot uzrunāti.

Tuvākajā laikā koalīcijas partneru vidū sarunas par konkrētiem satiksmes ministra amata kandidātiem vēl nesākšoties, jo par to ir pāragri runāt, portālam "Delfi" teica Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins. Viņš norādīja, ka ir zināms termiņš, līdz kuram strādās pašreizējais satiksmes ministrs Ronis - līdz 1.martam -, un tas ir pietiekami ilgs laika posms, lai bez pārmērīgas steigas atrastu nākamo ministra kandidātu.

Savukārt "Vienotības" frakcijas vadītājs Dzintars Zaķis pauda, ka ir izskanējuši dažādi potenciālo ministra amata kandidātu vārdi, tostarp Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, viņa vietnieks Eiropas Savienības un nozares jautājumos Kaspars Briškens, kā arī Roņa padomnieks jurists Kaspars Ozoliņš un citi. Tomēr tās ir baumas un neviens no viņiem neesot uzrunāts šim amatam.

Zaķis nezinot, no kurienes šīs baumas rodoties un viņam "vairs nav spēka noskaidrot, kur tās rodas" un "komentēt šos vārdus nav ne mazākās vēlēšanās", viņš pauda, piebilstot, ka nākamā ministra kandidatūrai politiķi vēl nav "ne par pussoli tuvāk tikuši".


Ronis savus nākotnes plānus pagaidām gan neatklāj. "Dzīvošu un strādāšu tālāk," lakonisks piektdien pēc tikšanās ar premjeru Valdi Dombrovski (V) bija ministrs.

Premjers ministra demisijas rakstu ir saņēmis un to pieņēmis. Valdības vadītājs arī uzsver, ka līdz martam vēl ir pietiekami daudz laika, lai atrastu nākamo satiksmes ministru, savukārt Ronis papildināja,ka ilgāk par martu šajā amatā gan nepaliks.

Ronis arī atzina, ka viens no demisijas iemesliem bijis viedokļu atšķirība lielo valsts uzņēmumu vadības algu jautājumā. Tāpat, īpaši pēdējo mēnešu laikā, viņam bijušas grūtības saprast ar ko tieši kontaktēties, lai uzzinātu koalīcijas viedokli atsevišķos darba jautājumos. Viņaprāt arī tas "mazliet ilustrējot sarežģījumus ministra ikdienas darbā", tomēr plašāk viņš negribēja izteikties.

Ronis uzsvēra, ka ir gandarīts par darbu divās Dombrovska valdībās un premjeru viņš salīdzināja ar Mozu, kurš vedis Latviju cauri krīzes gadiem un tuksnesim.

"Iedomājieties, ka Mozum desmit baušļi būtu jāizdabū cauri koalīcijas padomei līdz Saeimai! Apbrīnoju premjeru, ka viņš spēj vadīt koalīciju un valdību visus šos gadus," ironiski sacīja Ronis.

Jau ziņots, ka bezpartejiskais satiksmes ministrs Ronis, par kura darbību amatā solidāru atbildību uzņēmās premjera pārstāvētā "Vienotība" un neatkarīgo deputātu grupa jeb "Olšteina sešinieks", nolēmis demisionēt, jo viņam ir domstarpības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju.

Premjers iepriekš atzina, ka Ronis nepiekrīt nesamērīgi pieaugušo algu samazināšanai dažos valsts uzņēmumos. "Politiskais tirgus" vēl neesot atvērts, bet Dombrovskis šai amatā vēlētos redzēt nozares profesionāli, savukārt "sešinieka" līderis Klāvs Olšteins jau neizslēdz iespēju pretendēt uz šo amatu.

Ronis izplatītajā paziņojumā medijiem norāda, ka viņam dažos jautājumos viedoklis atšķiras gan no koalīcijas, gan no pozīcijas nostājas, un viņš nolēmis demisionēt. "Koalīcijai ir iespēja turpināt strādāt," sacījis Ronis. Viņš arī pilnībā atbalsta Dombrovska mērķi par Latvijas dalību eirozonā un Eiropas "kodolā".

Kuldīdznieks Aivis Ronis sākotnēji veidojis ilgstošu un spožu karjeru diplomātiskajā dienestā, kuras virsotne bija prestižie vēstnieka amati ASV un NATO. Vēlāk viņš atgriezies Latvijā, bijis ārlietu ministrs, vadījis komercbanku lobiju organizāciju.

Ronis par satiksmes ministru kļuva 11. Saeimas laikā, kad tika apstiprināta trešā Valda Dombrovska valdība,- par bezpartejiska ministra darbību solidāru atbildību uzņēmās no Zatlera Reformu partijas (ZRP) izstājušies neatkarīgie deputāti un "Vienotība".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!