Foto: F64

Vairāki koalīciju pārstāvošie Saeimas deputāti vērsušies pie Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) ar aicinājumu izvērtēt Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS) reklāmu, kas saistītas ar biļešu cenu palielināšanu sabiedriskajā transportā, atbilstību likuma normām.

Tāpat deputāti aicina vērtēt, vai šādas reklāmas izplatīšana Latvijas Radio ēterā atbilst sabiedrisko mediju uzdevumiem un misijai, informēja "Vienotības" preses sekretāre Laila Timrota.

Vēstuli NEPLP parakstījuši deputāti Vilnis Ķirsis (V), Juris Šulcs (V), Aldis Adamovičs (V), Lolita Čigāne (V), Atis Lejiņš (V), Ainārs Mežulis (ZZS) un Andris Vilks (VL-TB/LNNK).

Vēstulē deputāti norāda, ka reklāmā, "kurā mēģināts attaisnot Rīgas domes lēmumu krasi paaugstināt braukšanas maksas tarifus Rīgas sabiedriskajā transportā, paustā informācija ir klaji nepatiesa un sabiedrību maldinoša".

"Vēršam jūsu uzmanību, ka pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" reklāmā paustie apgalvojumi, ka "Latvijas valdība nevēlas iesaistīties galvaspilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā" un "Rīgas dome saglabās visas esošās atlaides - pensionāri, skolēni un invalīdi arī turpmāk varēs braukt par velti" ir klaji nepatiesi un sabiedrību maldinoši," NEPLP norāda deputāti.

RS no valsts budžeta ir saņēmusi un turpina saņemt valsts dotāciju atsevišķu pasažieru grupu, tostarp invalīdu pārvadājumiem Rīgā, akcentē deputāti. Saskaņā ar Satiksmes ministrijas sniegtajiem aprēķiniem par 2014.gadu RS dotācijā no valsts saņēmusi 4,7 miljonus eiro, 2013.gadā - 4,9 miljonus eiro, bet 2012.gadā - 6,2 miljonus eiro, akcentē parlamentārieši.

Deputāti atgādina, ka saskaņā ar Reklāmas likumu reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi. Likumā tāpat noteikts, ka sabiedrību maldinoša reklāma ir aizliegta. Savukārt saskaņā ar Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu audio un audiovizuālā komerciālā paziņojumā drīkst izmantot tikai patiesas atsauksmes vai apstiprinājumus, vēstulē NEPLP norāda deputāti. Tāpēc viņi aicina padomi izvērtēt RS "nepatieso un maldinošo informāciju saturošās reklāmas" atbilstību Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma un Reklāmas likuma normām, kā arī šādas reklāmas izplatīšanas Latvijas Radio ēterā atbilstību sabiedrisko mediju uzdevumiem un misijai.

RS pārstāvis Viktors Zaķis, komentējot situāciju, aģentūrai LETA pauda, ka uzņēmuma pienākums ir informēt sabiedrību par jaunajām biļešu cenām. To, cik pamatoti ir minēto reklāmu interpretēt politiskā kontekstā, lai izvērtējot NEPLP.

Kā ziņots, RS četrās Latvijas radiostacijās ir izvietojusi audioreklāmu, kuras mērķis ir izskaidrot sabiedrībai, kā veidojušās jaunās biļešu cenas, kā arī informēt par domes noteiktajiem braukšanas atvieglojumiem, pastāstīja RS.

Reklāma izvietota Latvijas radio 1, Latvijas radio 4, radio "Skonto" un "Super FM". Līgumu RS ar minētajām stacijām noslēgusi bez reklāmas kompāniju iesaistes.

Paredzēts, ka reklāma radiostacijās skanēs līdz 1.februārim, kad spēkā stāsies jaunās biļešu cenas. Tās izmaksas ir 13 000 eiro, ko pilnībā segs RS.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!