Foto: F64
Ņemot vēra, ka valdība joprojām nav sniegusi atbildi saistībā ar kolektīvo iesniegumu "Par ceļiem bez bedrēm", Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija nolēma izsaukt uz sēdi Ministru prezidentu Māri Kučinski (ZZS).

Komisijas priekšsēdētājs Vitālijs Orlovs (S) pastāstīja, ka vēstule premjeram jau ir parakstīta un tas bija vienbalsīgs komisijas lēmums. Deputāts atgādināja, ka valdībai jau vienreiz tika pagarināts termiņš informācijas sniegšanai, bet atbilde netika saņemta. Tad komisija nolēma pagaidīt vēl, tomēr Ministru kabinets atbildi joprojām neesot sniedzis.

Kučinskis aicināts uz komisijas sēdi pēc divām nedēļām, 25. janvārī.

Saeima pērn 3. marta sēdē nolēma uzdot Ministru kabinetam veikt par ceļu lietošanu maksājamo nodokļu un nodevu apmēra un tiesiskā regulējuma salīdzinošo izvērtējumu Baltijas valstīs, sagatavot un līdz 2016. gada 1. septembrim iesniegt Saeimai informatīvu ziņojumu par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai īstenotu principus, ka ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietoti ceļu un tiltu remontiem.

Valdība šo uzdevumu nevarēja izpildīt noteiktajā laikā, tāpēc termiņš tika pagarināts līdz 1. decembrim. Tomēr valdība joprojām nav sniegusi informāciju.

Komisijas deputāti decembra vidū pauda neapmierinātību, ka valdība kavē termiņu informācijas sniegšanai saistībā ar šo kolektīvo iesniegumu. Toreiz parlamentārieši vienojās līdz 2016.gada beigām gaidīt valdības atbildi, bet gadījumā, ja tā netiks saņemta, tad aicināt uz sarunu valdības vadītāju vai satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS).

Kā ziņots, portālā "Manabalss.lv" vairāk nekā 22 000 iedzīvotāju parakstījušies, lai tiek atcelta pašreizējā sistēma, kad ceļa nodoklis jāmaksā atsevišķā maksājumā neatkarīgi no nobrauktā attāluma. Tā vietā nodokli tiek aicināts iekļaut degvielas cenā, tā apmēru sasaistot ar nobraukumu.

Iniciatīvā, kuru sākotnēji rosinājis Voldemārs Mellups, aicināts atcelt pašreizējo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli autotransportam, nosakot tā maksu pēc degvielas patēriņa saskaņā ar Igaunijas vai Lietuvas paraugu. Mellups rosina pēc nodokļa atcelšanas dzēst ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti.

Mellups iepriekš uzsvēra, ka Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē par katru nopirkto un patērēto degvielas litru, bet Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties, vai ar mašīnu pēc nodokļa apmaksas brauc vai tā visu gadu stāv.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!