Foto: LETA

Jauno Skanstes tramvaja līniju plānots izbūvēt jau esošajā Senču ielas trasējumā un Lielo kapu teritorijā būvdarbi nav paredzēti, tā trešdien publiskajā diskusijā Rīgas domē pauda Satiksmes departamenta (RDSD) starpinstitūciju projekta nodaļas vadītāja Rudīte Reveliņa.

"Jā, tas ir tuvu Lielajiem kapiem, bet ne kapos. Tur jau ir jautājums par satiksmes organizāciju, varbūt automašīnām nebūs četras joslas, būs divas," portālam "Delfi" pēc diskusijas pauda Reveliņa. Viņa uzsvēra, ka vēl nav izstrādāts tehniskais projekts, tādēļ precīzs jaunās tramvaja līnijas novietojums un satiksmes organizācijas plāns vēl nav zināms. Diskusijas laikā viņa pastāstīja, ka jaunā līnija dažviet varētu tikt izbūvēta gar ielām, bet citviet ielas vidū.

Tāpat viņa atgādināja, ka Senču iela, kas savulaik tika izbūvēta Lielo kapu teritorijā, vairs nav uzskatāma par kapu teritoriju.

Jau ziņots, ka iepriekš plašas diskusijas raisījis jaunās Skanstes tramvaja līnijas projekts. Saskaņā ar uzņēmuma "Rīgas satiksme" preses sekretāra Viktora Zaķa pausto tā tiks izbūvēta pa Skanstes ielu, savienojot to ar ostu. "Viena no ielām, caur kuru ies tramvaja līnija, ir Senču iela, kura iet cauri kapiem, tomēr tā vēl ir tikai vīzija, kura ir pieteikta Kohēzijas fonda (KF) finansējumam," skaidroja Zaķis.

Kā diskusijā pauda Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine, tramvaja līniju var izbūvēt tikai pa jau esošo Senču ielas trasējumu – Lielie kapi, kas ir valsts aizsargājams kultūras piemineklis, nedrīkst tikt skarti.

Lielie kapi daļēji pieder Latvijas Evaņģēliski luteriskajai draudzei, taču draudze no komentāriem šajā jautājumā atturas, norādīja draudzes pārstāvis Jānis Viesturs.

Diskusijā, ko organizēja Nacionālās apvienības "VL-TB/LNNK" RD frakcija, nepiedalījās uzņēmuma "Rīgas satiksme'', kas ir projekta pasūtītājs, pārstāvji.

Kā vēstīts, izbūvēt jaunu zemās grīdas tramvaja līniju starp Skanstes ielu un Ganību dambi plānots līdz 2019. gadam. Projekta īstenošanai Rīgas pašvaldībā KF līdzfinansējums būs līdz 70 miljoniem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!