Foto: F64

Ceturtdien, 12.februārī, Latvijā darba režīmā sāks darboties pirmie divi stacionārie fotoradari, portālu "Delfi" informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību daļā.

Kā pirmie darba režīmā strādāt sāks radars uz ceļa Rīga–Jelgava pie pagrieziena uz Brankām un radars uz jaunā Rīga–Koknese ceļa pie satiksmes mezgla ar ceļu Inciems–Sigulda–Ķegums.

Strādāšana darba režīmā nozīmē, ka informācija par fiksētajiem pārkāpumiem tiks sūtīta Valsts policijai lēmuma pieņemšanai. Savukārt autovadītāji, sākot no ceturtdienas, saņems paziņojumu par fiksēto pārkāpumu. Līdz šim radari darbojušies testa režīmā un paziņojumi autovadītājiem netika sūtīti.

CSDD norāda, ka autovadītāji var izvēlēties kā turpmāk saņemt paziņojumus par radaru fiksētajiem pārkāpumiem. Iespējamās opcijas paredz elektroniskā pasta starpniecību, izdarot atzīmi CSDD reģistrā, vai ierakstītas vēstules formātā.

Tāpat direkcija norāda, ka jau tagad ir iespējams uzskatīt, ka stacionāro radaru izvietošana ir sevi attaisnojusi. CSDD informācija liecinot, ka radaru novietošanas vietās patlaban ir samazinājies plūsmas ātrums un tiek fiksēts neliels skaits ātruma pārkāpēju. Pirms katras stacionārā fotoradara atrašanās vietas ir izvietotas braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes ar papildzīmi par fotoradara darbību. Tāpat direkcija norāda, uz radaru ieviešanas preventīvo raksturs, proti, samazināt braukšanas ātrumu bīstamos ceļa posmos nevis tiem esot par naudas pelnīšanas avotu.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, "melnos punktus" un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu, skaidro CSDD. Kā liecina direkcijas rīcībā esošie dati, triju gadu laikā vietās, kur paredzēts izvietot mērierīces, notikuši 495 ceļu satiksmes negadījumi, cietuši 135 cilvēki, bet bojā gājuši – astoņi cilvēki.

Radaru uzstādīšanu veica SIA "Reck" sadarbībā ar mērierīču izgatavotāju – Nīderlandes uzņēmumu "Gatso". Vienlaikus CSDD norāda, ka fotoradaru izvietošana un ar to saistītais darbs bijis apjomīgs, tāpēc tajā iesaistītas vairākas organizācijas un institūcijas.

CSDD skaidro, ka stacionārie fotoradari ir tikai viens no satiksmes drošības uzlabošanas instrumentiem. Tikpat nozīmīga ir ceļu uzlabošana, policijas klātbūtne un pārvietojamie radari, sabiedrības izglītošana un informēšana.

Pilnu radaru karti var aplūkot šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!