Foto: LETA
Par 100 000 latu, ko margu krāsošanai Vanšu tilta abās pusēs atvēlējis Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD), tās varētu nomainīt pret jaunām vai uzcelt divus gājēju tiltus – pie šāda secinājuma nonācis Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes students Artūrs Toms Plešs, trešdien vēsta laikraksts "Diena".

Studenta pētījums liecina, ka par margu vienreizējai krāsošanai atvēlēto summu varētu uzstādīt jaunas cinkotas margas, kuru kalpošanas laiks būtu apmēram 40 gadu, turklāt tās nerūsē, tāpēc nevajadzētu ik pēc pāris gadiem pārkrāsot, kā tas notiek pašlaik. Salīdzinājumam viņš min, ka Bauskas novadā 2011. gadā atklātais gājēju tilts, kas savieno Mežotni un Rundāli, izmaksājis 46,5 tūkstošus latu jeb tik, cik Rīgas dome atvēl vien vienas margu daļas nokrāsošanai.

Pēc RDSD pasūtījuma Vanšu tilta margas Daugavas lejteces pusē, kas ved uz Ķīpsalas krastā ierīkoto atpūtas vietu, tika nokrāsotas šā gada maijā. Laikraksts norāda, ka jau tagad uz margām visā garumā parādījusies rūsa. Plešs uzskata, ka margas nokrāsotas nekvalitatīvi, pirms krāsošanas virsma nav tikusi attīrīta, atsevišķos posmos zem krāsas samanāmas pat pērnā rudens lapas, arī rūsa notīrīta nekvalitatīvi.

Margas krāsoja SIA "Rīgas tilti", kas 2010. gadā uzvarējusi RDSD iepirkumā par tiltu, tuneļu un krastmalu uzturēšanu. Līgums ar šo uzņēmumu toreiz noslēgts uz četriem gadiem un katrai darbu pozīcijai noteikta fiksēta maksa. Piemēram, līgumcena par tilta margu kvadrātmetra nokrāsošanu ir 36,94 lati.

RDSD direktora pienākumu izpildītājs Krišjānis Peters, uzzinot par studenta pētījuma rezultātiem, bijis pārsteigts. "Tā kā pats aprēķinus neesmu redzējis, nevaru tos komentēt, bet domāju, ka speciālisti mūs informētu, ja margu nomaiņa būtu izdevīgāka," laikrakstam paudis Peters. Viņš arī solīja uzdot departamenta pārstāvjiem novērtēt nesen krāsoto margu stāvokli.

RDSD Transporta būvju uzturēšanas nodaļas vadītāja vietnieks Andris Binde laikrakstam "Diena" norādījis, ka tilta kapitālais remonts plānots 2017. – 2018. gadā, un tad varētu tikt nomainītas arī margas. "Domāju, ka cinkotas Vanšu tiltam piestāvētu, turklāt tās ilgi kalpo un neprasa lielus ieguldījumus uzturēšanā," nākotnes ieceres ieskicējis Binde. Līdz tam laikam gan pašreizējo margu krāsošanu vajadzētu veikt vēlreiz, un, iespējams, to darīs cits uzņēmējs, jo līgumam ar SIA "Rīgas tilti" nākamgad beigsies termiņš.

Vanšu tilts nav rekonstruēts kopš tā atklāšanas 1981. gadā un tikpat senas ir arī margas, kas atsevišķās vietās esot tik bojātas, ka var zaudēt savu noturību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!