Foto: LETA

"Vairāk nekā 90 pasažieri bija kā ķīlnieki vilcienā" - tā par savu piedzīvoto braucienu modernajā vilcienā 23. septembrī portālam "Delfi" stāsta Ruta, kas ir sašutusi par A/S "Pasažieru vilciens" nespēju profesionāli rīkoties ārkārtas situācijā. Savukārt pats uzņēmums, komentējot radušos situāciju, sola samaksāt kompensācijas un piešķirt īpašas atlaides par piedzīvotajām nepatīkamajām emocijām.

Viņa stāsta, ka 23. septembra vakarā aptuveni pulksten 20:22 moderno vilcienu reisā Rīga - Daugavpils, divus kilometrus aiz Jersikas stacijas, piemeklējušas tehniskas problēmas, kā rezultātā vilciens uz sliedēm stāvējis trīs stundas.

"Vairāk nekā 90 pasažieri bija ķīlnieki A/S "Pasažieru vilciens" nespējai adekvāti un profesionāli rīkoties ārkārtas situācijā," uzsver Ruta.

Slēgtas labierīcības, ūdens un gaisa trūkums

"Trīs stundas vilciens stāv melnā naktī, tualete nedarbojas, logi neatveras un nav gaisa, dzeramā ūdens nav," turpina Ruta, "neziņa, vagona pavadoņi sazvanās ar vadību, un tur nav konkrēta rīcības plāna, te, stāsta, ka brauks autobusi uz meža vidu te, ka vilks lokomotīve no Nīcgales, un tā, absurdas idejas un nekompetence trīs stundu garumā."

"Kur jāgriežas pasažieriem, lai saņemtu kompensācju par morālajām, fiziskajām un psiholoģiskajām ciešanām? Kāpēc stresa situācijā, kas ilgst trīs stundas, nedarbojas tualete?" sašutusi ir vilciena pasažiere, kura uzsver, ka "vilciena vadītājs un vagona pavadoņi bija nesakārtotas sistēmas un pasažieru dusmu upuri".

Sistēmas kļūme paralizē vilcienu

Portālam "Delfi" A/S "Pasažieru vilciens" Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers apstiprināja, ka incidents noticis reisā nr. 818 Rīga – Daugavpils.

"Sastāva vadības un apgādes sistēmas vienlaicīgas kļūmes dēļ vilciens apstājās divus kilometrus aiz Jersikas pieturas punkta, un tālāku kustību spēja nodrošināt tikai pēc palīdzības dīzeļlokomotīves piesūtīšanas. Rezultātā pasažieri gala mērķi sasniedza vairāk nekā trīs stundas vēlāk nekā plānots," skaidro Ālers.

"Atbildība par kļūmi vilciena dzinēja sistēmās jāuzņemas vilciena ražotājam - pilnsabiedrībai"DMU vilcieni" - un bojājums jānovērš," uzsver A/S "Pasažieru vilciens" pārstāvis. "Uzņēmums darīs visu iespējamo un izmantos visas pasūtītāja tiesības, lai modernizācijas līgumā paredzētajā garantijas periodā tiktu novērstas visas tehniskās nepilnības, un pasažieriem modernizētajos vilcienos varētu piedāvāt drošus pārvadājumus bez starpgadījumiem," portālam "Delfi" pauž Ālers.

Tāpat A/S "Pasažieru vilciens" pārstāvis sola izmaksāt kompensācijas un piešķirt īpašas atlaides par ķīlniekiem kļuvušajiem pasažieriem. "Kompensēsim neveiksmīgā brauciena maksu un citas transporta izmaksas, kas radušās mūsu reisa kavējuma dēļ. Kā daļēju kompensāciju par patērēto laiku un piedzīvotajām nepatīkamajām emocijām piedāvājam katram šī reisa pasažierim īpašas atlaides braucieniem brīvi izvēlētā maršrutā un laikā," sola Ālers.

Trīs stundu cīņa ar bojājumiem - nesekmīga

Uzņēmuma pārstāvis, atbildot uz vilcienā iesprostotās pasažieres Rutas pārmetumiem par uzņēmuma darbinieku rīcību, norāda, ka tie mēģinājuši darīt visu, lai neviens netiktu apdraudēts.
Portālam "Delfi" uzņēmuma pārstāvis skaidro situācijas attīstības gaitu: "Uzreiz pēc dzinēja bojājuma konstatēšanas un vilciena apstāšanās saskaņoti tika uzsākti darbi trīs virzienos. Vilciena mašīnists ar uzņēmuma tehniskā personāla attālinātu atbalstu ķērās pie bojājumu novēršanas; pasažieru apkalpošanas speciālisti strādāja pie alternatīva transporta nodrošināšanas iespējām un tika izsaukta palīdzības dīzeļlokomotīve."
Kartē redzama aptuvenā vieta meža vidū, kur apstājās vilciens:

Viņš uzsver, ka dzinēja bojājumu novērst neizdevās, kā arī konkrētās vilciena apstāšanās vietas topogrāfija neļāvusi piedāvāt pasažieriem pārsēsties speciāli norīkotos autobusos.
"Rezultātā tika piesūtīta palīdzības dīzeļlokomotīve, kas bojāto sastāvu nogādāja galamērķī Uzņēmuma darbinieki paveica visu, lai pasažieri netiktu apdraudēti un droši nokļūtu galastacijā. Vēlreiz atvainojamies pasažieriem par kavējumu un sagādātām neērtībām!" atzīst A/S "Pasažieru vilciens" pārstāvis Egons Ālers.

Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka šis nav pirmais gadījums, kad modernizētos vilcienus piemeklējušas tehniskas problēmas.

26. augusta rītā ceļā no Daugavpils uz Rīgu piektdienas rītā sabojājies viens no pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" modernizētajiem dīzeļvilcieniem. Tiesa, Ālērs toreiz nemācēja teikt, kas tieši noticis modernizētajam dīzeļvilcienam. Viņš norādīja, ka attiecīgais vilciens apstājies un pasažieri tika pārsēdināti citā vilcienā, tālāk nogādājot tos galamērķos.

Jau vēstīts, ka valdība 28. jūnijā nolēma vēlreiz pagarināt realizācijas termiņu "Pasažieru vilciena" dīzeļvilcienu modernizācijas projektam līdz 2016. gada 20. septembrim, jo iepriekš spēkā esošajā projekta īstenošanas beigu termiņā - 2016. gada 30. jūnijs - nebija iespējams nodot ekspluatācijā divas no sešām vilcienu vagonu grupām.

2014. gada beigās starp "Pasažieru vilcienu" un pilnsabiedrību "DMU Vilcieni", kurā ietilpst uzņēmumi "Rīgas vagonbūves rūpnīca", "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un "VRC Zasulauks", tika noslēgts līgums par DR1A sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju. Vagonu modernizācijas iepirkuma līguma summa ir 21 979 348 eiro, tajā skaitā attiecināmās vagonu modernizācijas izmaksas 20 581 138 eiro.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!