Foto: LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) telekanālam LNT pieprasījis nekavējoties pārtraukt izplatīt reklāmu, kurā iedzīvotāji tiek aicināti lauzt līgumu ar SIA "Lattelecom", un kurā izmantots PTAC direktores Baibas Vītoliņas teiktais.

Vītoliņas citāts, kas izmantots reklāmā, PTAC ieskatā, ir izrauts no konteksta, portālu "Delfi" informēja PTAC.

PTAC norāda, ka Vītoliņa dalībai reklāmā nav piekritusi un kopumā nosoda šādu biznesa praksi, īpaši patērētāju izmantošanu komersantu savstarpējo darījumu slēgšanā.
Šāda komersanta rīcība ir klajš Reklāmas likuma pārkāpums, par ko draud administratīvs sods, norāda PTAC.

PTAC aicina patērētājus būt apdomīgiem un nepieņemt pārsteidzīgus lēmumus par televīzijas operatoru maiņu. Telekanāli LNT un TV3 ir Latvijas Reklāmas asociācijas biedri, PTAC aicina Latvijas Reklāmas asociāciju izvērtēt savu biedru rīcības atbilstību apstiprinātajam Ētikas kodeksam un asociācijas mērķiem.

PTAC 7.aprīlī saņēmis informāciju par mediju grupas "Modern Times Group" telekanālā LNT izplatīto reklāmu, kur iedzīvotāji tiek informēti par iespēju lauzt līgumu, kas slēgts ar SIA "Lattelecom" par elektronisko sakaru pakalpojumiem.

Reklāmā tiek izmantots fragments no PTAC direktores Vītoliņas viedokļa, kas tika sniegts speciāli mediju grupas "Modern Times Group " telekanāla TV3 raidījuma "Bez Tabu" sižetam.

PTAC norāda, ka Vītoliņas teiktais ir izrauts no konteksta un tādējādi rada iespaidu, ka PTAC mudina patērētājus atteikties no SIA "Lattelecom" pakalpojumiem, kas neatbilst patiesībai. Kā arī Vītoliņa nav piekritusi teksta izmantošanai reklāmas klipam.

PTAC norāda, ka saskaņā ar Reklāmas likuma 3.pantu, reklāmai ir jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi, kā arī tā nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai ir jāatbilst godīgas konkurences principiem. Savukārt, Reklāmas likuma 4.panta otrās daļas 4.punktā ir noteikts, ka reklāmā ir aizliegts attēlot, izmantot vai citādi pieminēt fizisko personu vai tās īpašumu bez šīs personas piekrišanas. Ņemot vērā LNT izplatītās reklāmas saturu un to, ka PTAC direktore nav piekritusi līdzdalībai LNT izplatītajā reklāmā, PTAC uzskata, ka konkrētajā gadījumā reklāmā ir pārkāptas visas Reklāmas likuma 3.pantā noteiktās reklāmas likumīguma prasības, kā arī izdarīts Reklāmas likuma 4.panta 4.punkta pārkāpums.

PTAC pieprasa nekavējoties izbeigt izplatīt šādu reklāmu. Prettiesiskas reklāmas izplatīšana neatbilst godprātīgai darbībai reklāmas jomā, kas var būtiski negatīvi ietekmēt sabiedrības, tostarp patērētāju, tiesisko un ekonomisko interešu aizsardzību, uzsver PTAC.

Centrā arī norāda, ka par normatīvajos aktos neatbilstošas reklāmas sniegšanu ir paredzēta administratīvā atbildība un PTAC ir uzsācis administratīvo lietu.

Jau vēstīts, ka kopš aprīļa sākuma "Lattelecom" interaktīvās televīzijas lietotāji ir palikuši bez kanāla TV3, kura vietā tagad iespējams vērot "Fox Life" pārraides. Šis lēmums jau saniknojis daudzus televīzijas skatītājus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!