Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras jūnija beigās izsludinātajā iepirkuma konkursā par publicitātes aktivitāšu nodrošināšanu uzvarējis ar sabiedrisko attiecību nozari nesaistīts uzņēmums - inženiertehnisko risinājumu konsultācijas uzņēmums SIA "Firma L4", informē mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību vortāls "7guru.lv".

Iepirkumā paredzēts, ka uzvarētājam jāspēj nodrošināt preses relīžu sagatavošanu un publicēšanu masu medijos, vizuālo materiālu piegāde un informatīvo semināru organizēšana un tamlīdzīgi pakalpojumi.

"7guru.lv" aptaujātie konkursa dalībnieki atzīst, ka kopumā iepirkuma nolikums bija sagatavots korekti, taču izbrīnu izraisa konkursa uzvarētāja noteikšana – proti, uzvarēja firma ar viszemāko cenu, taču bez jebkādas pieredzes sabiedrisko attiecību, reklāmas vai citā mārketinga jomā.

SIA "Firmas L4" mājas lapā norādīts, ka tas ir inženieru un konsultantu uzņēmums, kas saviem klientiem sniedz vispusīgus pakalpojumus projektu sagatavošanas un ieviešanas gaitā 11 dažādās nozarēs, proti, būvuzraudzībā, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu projektēšanā, ģeogrāfisko informācijas sistēmu izstrādē, meliorācijas sistēmu projektēšanā, vides konsultācijās un ģeotehniskajā izpētē, ceļu un tiltu būvuzraudzībā, ceļu un tiltu projektēšanā, sniedz finanšu un vadības konsultācijas, mācību kursi un semināri, elektroapgādes un elektroietaišu projektēšanā, komplekso projektu vadībā. Uzņēmuma valdē darbojas Jānis Māsēns un Gunārs Valinka.

Latvijas Ģeopolitiskās informācijas aģentūras finanšu un grāmatvedības daļas vadītāja vietniece un atbildīgā persona par šo iepirkumu Arita Burve vortālam "7guru.lv" norāda, ka kompānijai, kas konkursā uzvarējusi, ir nepieciešamā pieredze, lai šo projektu realizētu. Līdzīgu projektu uzņēmums realizējis arī, piemēram, Vides ministrijai un citām organizācijām. Šī iepirkuma galvenais kritērijs nebija cena, bet gan uzņēmuma atbilstība izvirzītajām prasībām, piemēram, tehniskajai specifikācijai, norādījusi Burve.

Komunikāciju aģentūras "Repute" valdes locekle Iveta Antonišķe uzskata, ka šādi gadījumi ir absurdi. "Šādas situācijas ir absurdas, bet vēl absurdāks ir fakts, ka cīnīties ar tām ir faktiski neiespējami. Jebkādas sūdzības un tiesvedības var būt neefektīvas un ļoti ilgu laiku patērējošas. Uzņēmējam vienkārši nav tam laika, savukārt atsevišķas valsts un pašvaldību iestādes peldās visatļautības ūdeņos. Kā rezultātā tā saucamajos mazajos iepirkumos uzvar bijušie darbinieki; radi, draugi un vienkārši labi paziņas," norāda Antonišķe.

Latvijas sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) vadītāja Inga Latkovska kā vienīgo risinājumu šādu situāciju novēršanai redz stingrāku konkursa nolikumu un prasību izstrādi pretendentiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!