Foto: LETA

Rīgas domes Satiksmes departaments rosina brūkošās Vanšu tilta kāpnes pilnībā pārbūvēt. Šī pārbūve varētu ilgt aptuveni gadu, liecina izskatīšanai Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejai nosūtītā vēstule.

Pēc Vanšu tilta kāpņu konstrukcijas sabrukšanas Satiksmes departaments uzdeva SIA "Inženierbūve" veikt kāpņu inspekciju un ieteikt turpmāko rīcību. Uzņēmums piedāvāja trīs scenārijus.

Pirmais paredz bez projekta veikt kāpņu remontu, kas aizņems aptuveni trīs mēnešus un izmaksās ap 60 tūkstošiem eiro. Otrajā scenārijā kāpnes būvnieki pārbūvētu, bet šādiem darbiem būtu jāizsludina iepirkums, līdz ar to darbi aizņemtu aptuveni pusgadu, bet izmaksas sasniegtu aptuveni 100 tūkstošus eiro. Savukārt trešais scenārijs paredz nedarīt neko, gaidot nākamgad plānoto Vanšu tilta pārbūvi.

Satiksmes departaments nosliecies par labu otrajam scenārijam. Trešdien, 21. martā, tas tiks prezentēts Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejai, kas lems par turpmāko rīcību.

Pārbūves scenārijs paredz pilnībā atjaunot un izlīmeņot kāpņu segas konstrukciju, novērst ūdens atvades problēmas, izbūvēt jaunas margas no cinkota tērauda, kuru enkurus varēs izmantot tilta perspektīvās pārbūves gaitā.

Projektēšanas termiņš varētu ilgt četrus līdz sešus mēnešus, un arī būvniecības termiņš varētu būt četri līdz seši mēneši. Kā portālam "Delfi" pastāstīja Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola, būvdarbi varētu sākties šā gada rudenī, bet noslēgties – nākamā gada pavasarī vai nedaudz ātrāk.

Līdz tam tilta kāpnes Daugavas labajā krastā paliks slēgtas, kā arī gājēju plūsma zem tilta 11. novembra krastmalā būs daļēji ierobežota.

"Inženierbūve" eksperti arīdzan konstatējuši, ka margu konstrukcijas ir sarūsējušas, kas veicinājušas to deformēšanos un nobrukšanu. Tās remontēt nav lietderīgi – margas ir jādemontē. Savukārt kāpņu nestspēja ir pietiekama.

Vēstīts, ka 5. marta pēcpusdienā no Vanšu tilta kāpnēm atdalījās un nokrita kāpņu margu sānu nosedzošais dzelzsbetona bloks. Satiksmes departamenta ieskatā mezgls bija sarūsējis, bet straujas gaisa temperatūras izmaiņu dēļ zaudēja noturību un lielā svara dēļ atdalījās no kāpņu konstrukcijas.

Pēc Ekonomikas ministrijas aicinājuma tiltu inspicēja Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB). Pēc vizuālās apskates BVKB secināja, ka viens no galvenajiem iemesliem kāpņu daļas nobrukumam ir ilgstoši neveikta apkope un atjaunošana. Birojs arīdzan brīdināja, ka tilts varētu brukt arī turpmāk.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) izteicies, ka tilta rekonstrukcija sāksies jau šoruden.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!