Foto: DELFI
Šovasar vairākās Rīgas maģistrālajās ielās sākti seguma atjaunošanas darbi, kuru beigu termiņš ir jaunā mācību gada sākums. Portāls "Delfi" apmeklēja remontdarbu vietas un skaidroja, kā līdz šim veicies ar remontdarbu izpildi.

Darbu pie seguma atjaunošanas šajā būvsezonā uzsāka Brīvības, Lāčplēša, Krišjāņa Barona, Lielvārdes un Juglas ielā, kopumā no Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta tam paredzot 10,9 miljonus eiro.

Konkursu par vispārīgās vienošanās noslēgšanu par ielu seguma periodisko atjaunošanu laika posmam no 2016. gada līdz 2018. gada 31. decembrim Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) izsludināja šī gada februārī. Vispārīgo vienošanos RDSD noslēdzis ar pieciem uzņēmumiem: "A.C.B.", "Binders", "Ceļu pārvalde", "Ceļu būvniecības savienība "IGATE"" un "Roadeks".

Kā iepriekš informēja Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC), šajā būvsezonā kopumā rekonstruētas ielas 10 kilometru garumā – tik vērienīgi darbi pilsētā līdz šim nav veikti. Viņš gan uzsvēra, ka arī nākamgad paredzēts veikt tik pat apjomīgus darbus, un tiks meklētas iespējas darbu apjomu "palielināt vismaz par dažiem kilometriem".

Foto: DELFI

Šīs vasaras otrā puse autovadītājiem, kuru ikdienas gaitas ved pa vienu no Rīgas galvenajām artērijām – Brīvības ielu, – bijis pamatīgs pārbaudījums, jo tā teju visā garumā bija pārvērsta par milzu remontbedri. Šobrīd darbi jau tuvojas noslēgumam – kā otrdien paziņoja Rīgas mērs Nils Ušakovs, seguma atjaunošana lielākajā daļā ielas tiks pabeigta līdz trešdienai.

Posms, kurā braucamās daļas remonts turpināsies, kā otrdien pauda Ušakovs, "vēl dažas dienas", ir kvartāls no Dzirnavu līdz Lāčplēša ielai. Savukārt posmā no Lāčplēša ielas līdz Gaisa jeb tā sauktajam VEF tiltam šobrīd notiek komunikāciju maiņa, arī šeit darbus pabeigs līdz 1. septembrim, taču jaunais segums posmā tiks ieklāts nākamsezon.

Ietves, kas ved gar Brīvības ielu paredzēts pabeigt līdz 8. septembrim. Tiesa gan, tās ietves, kas ved gar skolām, būvniekiem uzdots pabeigt līdz 1. septembrim.

Pirms darbu sākšanas par Brīvības ielas slikto stāvokli rīdzinieki un pilsētas viesi neapmierinātību pauduši ne reizi vien. Taču, arī rekonstrukcijas sākšana izraisīja sašutuma vētru, jo pārvietošanās pa šo ielu kļuva par izaicinājumu kā gājējiem, tā autovadītājiem.

Darbus Brīvības ielā veic uzņēmumi SIA "A.C.B." un SIA "Binders". Saskaņā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) sniegto informāciju seguma atjaunošanas izmaksas Brīvības ielā no Raiņa līdz Lāčplēša ielai un no Gaisa tilta līdz Lielvārdes ielai lēšamas 2 378 604,62 eiro apmērā, savukārt posmā no Lielvārdes ielas līdz Juglas ielai – 2 616 465,37 eiro apmērā.

Būvniekiem darba veikšana salīdzinoši īsajā termiņā bijis izaicinājums, portālam "Delfi" apstiprināja uzņēmuma "A.C.B." tehniskais direktors Dzintars Pomers: ''Būvniekam, protams, patiktu, ja sezona sāktos ātrāk – ja mēs darbus sāktu maijā, jūnijā, tad viss būtu daudz vienkāršāk. Pirmkārt, nav tādu sastrēgumu un pakāpeniski objektu var uzbūvēt. Pasūtītājs darbu iedeva tikai jūlija beigās ar mērķi pabeigt uz 1. septembri, nu, tā arī mēs strādājam."

Taujāts par to, vai steigā netiek zaudēta darba kvalitāte, viņš uzsvēra: "Kvalitāti nosaka ikdienas darbs – kā mēs kontrolējam darbiniekus, kādus uzdevumus viņiem dodam. [..] Es ceru, ka kvalitāte būs laba, vismaz posmos, kur mēs strādājam."

Seguma atjaunošana Brīvības ielā tika sākta 21. jūlijā.

Foto: LETA

Krišjāņa Barona ielas rekonstrukcija rezonansi sabiedrībā raisījusi jau kopš būvdarbu sākšanas 2015. gada septembrī, un remontdarbu dēļ iedzīvotāji metušies lamāt kā būvniekus, tā Rīgas domi. Šobrīd brauktuves ir pabeigtas, savukārt ietves saskaņā ar Ušakova pausto būs gatavas septembrī.

Jau ziņots, ka Barona ielas seguma atjaunošanas izmaksas lēšamas 2,6 miljonu eiro apmērā un darbu veic uzņēmums SIA "Binders". Savukārt ietvju segumu atjauno AS "Ceļu pārvalde", un šo darbu izmaksas saskaņā ar RDSD sniegto informāciju ir 1 024 434,79 eiro. Barona ielas rekonstrukcija tiek veikta trīs posmos – vispirms atjaunots segums visas ielas garumā, šobrīd notiek ietvju, piebruģa zonu un lietus ūdens aizvadīšanas noteku atjaunošana, bet noslēdzošajā posmā tiks veikta ielas labiekārtošana.

Sociālajos tīklos nereti parādījušās dažādas Barona ielas remontdarbu fotogrāfijas, kas raisījušas diskusijas par darbu kvalitāti, piemēram, attēli, kuros iela pēc lietus ir pamatīgi pārplūdusi. Kā skaidroja Rīgas mērs, lietus laikā ūdens no ielas netiek aizvadīts pietiekami ātri, jo arvien noris darbs pie ietvju izbūves – kamēr nav pabeigtas ietves, nevar pabeigt arī noteku izbūvi. Vēl viens ūdens krāšanās iemesls, ir netīrā noteku sistēma, kas rekonstrukcijas dēļ ir pilna smilšu. Saskaņā ar Ušakova pausto, to būs nepieciešams tīrīt vēl vismaz pāris reizes.

Taujāts par to, vai Barona ielas remontdarbi veikti kvalitatīvi, Ušakovs uzsvēra, ka pašlaik lielu bažu par to neesot, taču "ar darbu kvalitāti būšu apmierināts, kad darbi būs pabeigti".

Nākamsezon tiks sākts ielas rekonstrukcijas trešais – noslēdzošais – posms, kura laikā plānots stādīt kokus un izvietot puķupodus, kā arī sakopt ielai pieguļošos skvērus un laukumus.

Foto: DELFI

Lāčplēša ielā no 15. jūlija notiek ielas seguma nomaiņa, kuras laikā satiksme pārmaiņus ierobežota dažādos posmos, taču līdz ar jaunā mācību gada sākumu brauktuve būs pabeigta posmā no Čaka ielas līdz pārvadam pār Krasta ielu.

Posmā no Čaka līdz Tērbatas ielai darbus paredzēts beigt pēc divām nedēļām, savukārt posmā no Tērbatas līdz Valdemāra ielai – līdz 15. oktobrim.

Lāčplēša ielā seguma atjaunošanas darbus posmā no Avotu ielas līdz pārvadam pār Krasta ielu, kuru izmaksas lēšamas 862 864,88 eiro apmērā, veic SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība ''IGATE''".

Savukārt posmā no Avotu ielas līdz Valdemāra ielai seguma atjaunošanas darbus veic AS "Ceļu pārvalde". Šobrīd gan asfalta ieklāšana nenotiek visā posma garumā, jo no Brīvības līdz Valdemāra ielai tiek veikta siltumtrases maiņa. Kad tas būs izdarīts, "Ceļu pārvalde" arī tur atjaunos ceļa segumu. Kopumā brauktuves atjaunošanai posmā no Avotu līdz Valdemāra ielai paredzēti 967 942,97 eiro. Jāatgādina, ka siltumtrases maiņu nācās sākt ātrāk, nekā bija paredzēts, jo asfaltā ielūza autobuss.

Arī Lāčplēša ielas rekonstrukcija saērcinājusi rīdziniekus, tiesa gan, šie atjaunošanas darbi izpelnījās mazāk soctīklotāju lamu nekā Barona vai Brīvības ielas remontdarbi. Gājēju sašutumu izpelnījās "uzartās" ietves, kuru dēļ nācās soļot pa brauktuvi, vai brist pa šķembām.

Foto: F64

Ar pamatīgiem satiksmes ierobežojumiem augusts sākās arī Juglas ielā, kur vairākas nedēļas atjaunoja ielas segumu. Darbi pabeigti naktī uz 30. augustu.

Remontdarbi Juglas ielā tika sākti pērnajā sezonā – ar siltumtrases maiņu.

Juglas ielas segumu šovasar atjaunoja SIA "Binders" par 441 370,91 eiro.

Arī šīs ielas remonts izsauca autovadītāju sašutumu, tiesa gan, vairāk tādēļ, ka Juglas ielu iepriekš varēja izmantot, lai apbrauktu sastrēgumus, kas rekonstrukciju dēļ radušies citās maģistrālajās ielās.

Tā kā šīs būvseznonas remontdarbi galvaspilsētas ielās noritējuši salīdzinoši lielā steigā, kā būtiskāko mācību nākamajām sezonām Ušakovs minēja pareizu darba organizāciju – darbu pareizu sadali sezonas laikā. Vienlaikus Rīgas mērs arī uzsvēra, ka ''ir vērts paciest tos [remontdarbus], lai pēc tam nevajadzētu pie šiem krustojumiem un šiem kvartāriem atgriezties vismaz kādus piecus, sešus gadus, ja ne desmit."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!