Foto: PantherMedia/Scanpix
Šā gada sešos mēnešos iecienītākais alkoholiskais dzēriens Latvijā joprojām bijis alkoholiskais kokteilis „Cēsu Džons”, populārākais alus – „Apinītis stiprais”. Populārākā cigarešu marka bijusi „Winston”, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie sešu mēnešu akcīzes preču aprites rādītāji.

No desmit iecienītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem sešos mēnešos otrais bijis dzirkstošais vīns „ Rīgas šampanietis", trešais bijis brendijs „Bonaparte", ceturtais - stiprinātais vīns "Agdam", piektajā vietā bijis alkoholiskais kokteilis "Cēsu", sestajā - dzirkstošais vīns "Bosca", septītajā - dzēriens "Fizz", astotajā - vīns "Kagor", devītajā - degvīns "3 graudu" un desmitajā - alkoholiskais kokteilis "Black Balsam".

Starp desmit populārākajām alus markām sešos mēnešos otrā bijusi „Lāčplēsis dzintara", trešā - "Līvu rubenis", ceturtajā vietā bijis „Cēsu Light", piektajā - "Lāčplēsis gaišais", sestajā - "Līvu Pilzenes", septītajā - "Aldara Pilzenes", astotajā - "Garais garāks", devītajā - "Aldara gaišais", bet desmitajā - "Līvu senču".

Starp cigarešu markām gada sešos mēnešos otrā populārākā bijusi "More", trešā -„Chesterfield", ceturtā - „Marlboro" , bet piektā - „Monte Carlo". Sestās iecienītākās bijušas „Wall Street"  markas cigaretes, kam seko , „Kent" , „Bond", "Philip Morris" un "L&M" marku cigaretes.

Lielākie komersanti pēc patēriņam tirdzniecības vietās nodoto alkoholisko dzērienu apjoma šā gada sešos mēnešos bijuši AS „Latvijas Balzams", AS „Cēsu Alus", SIA „Alita Latvija" , SIA „Latalko" , SIA „ Liviko", SIA „Trialto Latvija", SIA „Maxima Latvija", SIA „Prodimpekss Loģistikas grupa", SIA „Tabakas nams grupa" un SIA "MV Latvia".

VID dati liecina, ka visvairāk alus vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā šogad nodevuši AS „Cēsu Alus", AS „Aldaris", SIA „Cido Grupa", AS „Agrofirma Tērvete", SIA „Maxima Latvija", SIA „Piebalgas Alus", SIA „Bauskas alus", SIA „Greis loģistika", SIA "Ritaleks" un SIA „Zaksi".

Lielākie tabakas importētāji pēc pārdotās produkcijas vērtības sešos mēnešos bijuši SIA „Philip Morris Latvia", SIA „Baltic Sales Network", SIA „British American Tobacco Latvia", SIA „Rasta 1" un SIA „Tabakas nams grupa".

Par alkoholiskajiem dzērieniem, izņemot alu, šā gada sešos mēnešos kā akcīzes nodoklis iekasēti 45,38 miljoni latu, kas ir par 15% jeb 5,83 miljoniem latu vairāk, nekā šajā laikā pērn. Par alu šā gada sešos mēnešos iekasēti 7,47 miljoni latu, kas ir par 0,76 miljoniem latu mazāk, nekā šajā laikā pērn.

Šā gada sešos mēnešos akcīzes nodokļa ieņēmumi par tabakas izstrādājumiem bijuši 49,6 miljoni latu, kas ir par 1,8 miljoniem latu jeb 4% vairāk, nekā pērn šajā laikā, liecina VID dati.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!