Socioloģijas dati rāda DELFI zīmola reputācijas izaugsmi pēdējo gadu laikā

Katru gadu socioloģijas kompānija TNS aptaujā cilvēkus, uzzinot viņu priekšstatus par interneta ziņu medijiem - kurš no tiem tiek uzskatīts par lielāko, pārskatāmāko, modernāko, ātrāko utt. Pirms pāris nedēļām saņēmām jaunākās aptaujas datus, un tiem pievienoti arī rādītāji, kā sabiedrība uz konkrētiem jautājumiem atbildēja pirms gada un diviem. Tāpēc nu mums ir iespēja padomāt, kādās jomās DELFI tēls tautas acīs uzlabojies, bet kur nav veicies tik labi, kā plānojām. Protams, mēs redzam arī to, ko aptaujātie iedzīvotāji atbildēja par mūsu konkurentiem, bet ētisku apsvērumu pēc to nepublicēsim. Vien intrigai piebildīsim, ka pilnīgi visos rādītājos esam pārāki par konkurentiem.

Šāda aina paveras, apkopojot cilvēku atbildes uz jautājumiem, vai zināt šādu interneta portālu un kuru interneta portālu jūs uzskatāt par savu galveno informācijas avotu starp interneta ziņu medijiem!

Kā redzams, nekas nav mainījies - 19 no 20 cilvēkiem gan pirms diviem gadiem, gan tagad pazīst DELFI. Toties pamatīgu prieku rada fakts - ja pirms diviem gadiem 42% ļaužu teica, ka DELFI ir viņu galvenais informācijas portāls, tad tagad jau vairāk nekā puse Latvijas sabiedrības (51%) uzskata DELFI par savu galveno informācijas avotu.

Paldies jums, lasītāji, un mēs darīsim visu, lai nepieviltu jūsu lielo uzticēšanos un vēl vairāk palielinātu šo rādītāju!

Vēl viens no jautājumiem, kurus par portāliem uzdod sociologi, skan - vai šis ir uzticams portāls. Lūk, kā mainījušās cilvēku atbildes par DELFI šajā jautājumā pēdējo divu gadu laikā!

Ja pirms diviem gadiem 39% teica, ka DELFI ir uzticams, tad šoruden to saka jau 42%.

Savukārt par to, vai mūsu darbošanās medija dizaina uzlabošanā gājusi pareizo ceļu, palīdz spriest tas, kā tauta vērtē DELFI pēc parametra - "pārskatāms". Jo vairāk cilvēku aptaujā saka, ka esam pārskatāmi, jo mums skaidrāks, kas jāturpina darīt ar portāla izskata izmaiņām. Te DELFI tēls pēdējo divu gadu laikā uzlabojies par veselu 5 procentpunktu ļaužu acīs.

To, kā uzlabot mūsu dizainu un pārskatāmību, mēs vērtējam ne tikai pēc šiem datiem reizi gadā, bet burtiski ik dienas papildus pētām cilvēku paradumus, uzturoties DELFI, tāpēc ir jo patīkamāk ieraudzīt ikdienas darba augļus.

Lai nebūtu tā, ka runājam tikai par sev labvēlīgiem datiem, parādīsim dažus aptaujas rezultātus, kas liek aizdomāties. Joprojām vislielākais "nevaru atbildēt" ļaužu īpatsvars šajā aptaujā ir tad, kad tiek uzdots jautājums - kuru portālu jūs nosauktu par objektīvu? Diemžēl, joprojām godprātīgie Latvijas mediji, kuri ar viscēlākajiem nodomiem piedāvā objektīvu informāciju, nespēj cilvēku acīs atmazgāties no senajiem stereotipiem par "nopirktajiem medjiem". Ja pirms diviem gadiem kopējais neviena medija objektivitātei neticošo cilvēku skaits bija 37%, diemžēl šoruden tas pat pieaudzis uz 43%.

Turpretī DELFI par objektīvu mediju gan 2013. gadā, gan pašlaik atzīst apmēram vienāds skaits respondentu, un pačukstēsim, ka šis cipars - 25% - ir divas reizes vairāk nekā cilvēki, kas par objektīvu saukuši mūsu tuvāko konkurentu.

Vēl mūs neiepriecina tas, ka sabiedrība nav pamanījusi mūsu komandas cītīgo darbu, veidojot daudz autormateriālu - ekskluzīvu un oriģinālu rakstu, kurus neieraudzīsiet citos medijos. Ja 2014. gadā šajā ziņā bija pozitīvs lēciens aptaujas datos, tad tomēr pēdējā gada laikā vērojama stagnācija, lai gan oriģinālā satura apjoms audzis vēl straujāk - ik nedēļu publicējam ap 20 interviju, stāstu par interesantiem cilvēkiem, analītisku rakstu, utml, kurus neatradīsiet nevienā citā medijā.

Tātad būs mums mācība, ka drošāk un skaļāk jārunā par mūsu žurnālistu radītajiem interesantajiem darbiem!

Nobeigumā jāatzīmē, ka vislielāko lēcienu tautas apziņā DELFI divu gadu laikā piedzīvojuši parametrā "mūsdienīgs portāls". Ja pirms diviem gadiem tā par DELFI domāja 27%, nu jau 35%. Šis mūs ārkārtīgi priecē. Paši jau zinām, ka pirms gadiem astoņiem pret konkurentiem sākām izskatīties arvien senilāki un iesīkstējošāki, bet nu milzīgais darbs, ko ielikām gan satura, gan dizaina, gan mārketinga uzlabošanā, sāk nest augļus - tautas acīs arvien vairāk kļūstam par modernu, inovatīvu mediju, jauno vēsmu pionieri.

© DELFI

Lai spriestu, jāzina

Dr. Klauns un sarkano degunu diena DELFI redakcijā

‘Flash' baneru vietā HTML5 baneri - liels lēciens reklāmā