Foto: Kremlin
Ziemassvētki ir laiks, kad domājam par dāvanām ne tikai ģimenes locekļiem, radiem un draugiem, bet gribam pateikt paldies saviem sadarbības partneriem, klientiem un kolēģiem.

Agnese Puriņa, izklaides un atpūtas tīkla "Klondaika" mārketinga speciāliste un pasākumu organizatore norāda: jo personiskāka dāvana, jo vairāk tā paliks atmiņā. Arī lietišķā biznesa vidē iespējams pasniegt pašu rokām gatavotu dāvanu, piemēram, pašu ceptas piparkūkas vai kādu citu Ziemassvētku gardumu. 

Varat karstvīnam izgatavot sava uzņēmuma etiķeti ar atbilstošu novēlējumu vai izmēģināt jaunu ievārījuma recepti un pasniegt to kā jūsu uzņēmuma īpašo piedāvājumu.

Gadījumā, ja nav iespējams pašiem izveidot savu dāvanu, vienmēr tiks novērtētas tās dāvanas, kas liecinās, ka esat gan veltījuši laiku, domājot par dāvanas saņēmēju.

Ja dāvana tiek pasniegta visam kolektīvam, svarīgi pārdomāt tās lietderību – vai ar to varēsiet iepriecināt ikvienu no tiem uzņēmuma darbiniekiem, kam šī dāvana adresēta. 

Arī šeit lieti noder dažādi svētku laika našķi, tējas, gaumīgi iesaiņots medus. Varat dāvināt arī ko ilgāk paliekošu, piemēram, Ziemassvētku eglīti podiņā, kas jau izrotāta ar vēlējumu kartiņām; šāda dāvana daudz ilgāk saglabāsies gan atmiņā, gan – dabā, un, iespējams, pavasarī to varēs iestādīt vai nu kādā meža nostūrī, vai, ja iespējas ļauj – kaut vai uzņēmuma pagalmā!

Agnese Puriņa atgādina, ka ikdienas steidzīgais darba ritms, lielā E-pastu gūzma, tikšanās un sapulces – tā visa ir darba ikdiena, tāpēc arī apsveikuma veids nav mazsvarīgs – gan dāvanas, gan vienkārši – apsveikuma kartiņa, daudz lielāku nozīmi iegūs, ja pasniegsiet to personiski, nevis sūtot ar pastu vai izmantojot kurjeru, vienlaikus, jāapzinās, ka personīgi pasniegts uzmanības apliecinājums, arī biznesa vidē, ir ekskluzīvs, un, ļauj saņēmējam justies īpašam! 

Arī lietišķajā vidē svētku laikā varat pasniegt šobrīd tik populāro dabisko, latvisko materiālu izstrādājumus, īpaši ārvalstu partneriem – lina izstrādājumi, mūsdienīga keramika, sveces - atlietas latvisko zīmju rakstos, gaumīgi porcelāna izstrādājumi – īstajā laikā un vietā, tas viss ir piemērots dāvanām lietišķajā vidē.

Puriņa kā vēl vienu iespējamu apsveikuma veidu min elektronisko kartiņu, kas arī var būt gana oriģināls sveiciens. Jau ierastā standarta foto, un, bieži vien bezpersoniskā teksta "Priecīgus Ziemassvētkus!" vietā, iespējams, realizēt kādu daudz oriģinālāku ideju, kas vienlaikus radītu arī asociācijas ar jūsu uzņēmumu. 

Un, kur gan teikts, ka apsveikuma jābūt tieši kartiņai? Varbūt šogad varat iepriecināt sadarbības partnerus ar negaidītu video sveicienu?

Turklāt, atgādina Puriņa,  svarīgi ir atcerēties apsveikt gan klientus, gan sadarbības partnerus ne tikai Ziemassvētkos vai gadu mijā, bet arī personiskajos svētkos – dzimšanas un vārda dienā, kā arī uzņēmuma jubilejā.

Ikvienos svētkos galvenie "atslēgas" vārdi, lai sveiciens izdotos patiesi atmiņā paliekošs un saņēmējam ļautu just īpašam ir – oriģinalitāte, personiska attieksme un pārdomāts pasniegšanas veids, mārketinga speciāliste.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!