Foto: Reuters/Scanpix
Ziemassvētku vecītis jeb Santa Klauss ir vērtīgāks, nekā jebkura zīmola dāvana, ko viņš varētu iedomāties piegādāt, aplēsusi zīmolu novērtēšanas firma “Brand Finance”.

Zīmola "Santa" vērtība noteikta 1,6 triljonu ASV dolāru apmērā. Tiek minēts, ka "Apple", kas atzīts par visvērtīgāko 2013.gada zīmolu un ko "Brand Finance" vērtēja iepriekš, novērtēts 87,3 miljardu ASV dolāru apmērā.

Tiek atzīmēts, ka Santa Klauss ir nepārspēts zīmols simtiem gadu. Viņš agrāk attēlots zaļā, sarkanā vai zelta krāsas mētelī. Tomēr vistrāpīgāk viņu portretējusi "Coca-Cola", ietērpjot viņu sarkanās drēbēs un tas piešķīris Santa Klausam konsekventu vizuālo identitāti. Tagad viņš bauda nesalīdzināmu atpazīstamību un ir visnotaļ ienesīgs vēstnieks tūkstošiem zīmolu, ko izplata.

"Brand Finance" šefs Deivids Heijs atzinis, ka Santa Klauss ir "zelta standarts" un tas ir atpazīstams visā pasaulē. Neapšaubāmi, tas ir visvērtīgākais svētku zīmols un nav brīnums, ka citu zīmolu īpašnieki vēlas, lai Santa Klauss apstiprina to vērtību.

"Santa Klausa" zīmola novērtēšanā tika izmantota īpaša metode, kas tiek pielietota korporatīvo zīmolu novērtēšanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!