Foto: AFP/Scanpix
Pirms četrām dienām pazudusī "Malaysia Airlines" lidmašīna ar 239 cilvēkiem uz klāja pirms pazušanas mainījusi kursu un nolidojusi simtiem kilometru rietumu virzienā, atsaucoties uz militāro amatpersonu pieņēmumu, ziņo aģentūra "Reuters".

Reisa MH370 lidmašīna "Boeing 777-200ER" pazuda aptuveni stundu pēc pacelšanās no Kualalumpuras. Lidaparāts bija ceļā uz Pekinu. Līdz šim glābējiem nav izdevies atrast nekādas "izgaisušās" lidmašīnas pēdas.

No lidmašīnas netika saņemts briesmu signāls, taču tiek uzskatīts, ka tā mēģinājusi atgriezties, iespējams, Kualalumpurā.

"Pēc Kota Baharu tā mainīja kursu un samazināja augstumu. Tā ielidoja virs Malakas šauruma," aģentūrai "Reuters", atsaucoties uz militāro radaru novērojumiem, atklāja kāda augsta ranga militārpersona.

Šī versija izslēdz pieņēmumu par pēkšņām tehniskām problēmām, jo lidmašīna kopš pēdējā kontakta ar satiksmes kontroli tad nolidojusi aptuveni 500 kilometrus. Kāds ar izmeklēšanu saistīts nemilitārs avots norāda, ka šī ir viena no vairākām teorijā, kas tiek pārbaudīta.

Policija pārbauda informāciju, vai kādam no pasažieriem un apkalpes locekļiem bijušas personiskas vai psiholoģiskas problēmas, tiek izskatītas versijas par lidaparāta nolaupīšanu, sabotāžu un tehniskām problēmām.

Noskaidrots, ka divi vīrieši, kas lidmašīnā iesēdušies ar zagtām Eiropas Savienības (ES) valstu pasēm, ir irānieši. Starptautiskā policijas aģentūra "Interpol" norāda, ka 29 un 18 gadus vecie vīrieši no Irānas ir izbraukuši legāli un viņiem nav kriminālas pagātnes, un saiknes ar teroristiskām organizācijām. Viens no vīriešiem, domājams, devies uz Vāciju.

Maz ticams, ka jaunākais irānietis būtu saistīts ar teroristu grupām, norāda Malaizijas policija. Amatpersonas ir sazinājušās ar viņa māti Vācijā, kura gaidījusi dēla ierašanos Frankfurtē.

Abi vīrieši no Kataras galvaspilsētas Dohas ceļojuši ar savām Irānas pasēm, bet zagtos Austrijas un Itālijas dokumentus izmantojuši pirms iesēšanās lidmašīnā Malaizijā.

Līdz šim neviena Dienvidķīnas jūrā un Malakas šaurumā atrastā atlūza un eļļas plankums nav izrādījies saistīts ar pazudušo lidmašīnu. Meklēšanā piedalās vismaz 40 kuģi un 34 lidaparāti.

Operāciju atbalsta meklēšanas komandas no Austrālijas, Ķīnas, Taizemes, Indonēzijas, Singapūras, Vjetnamas, Filipīnām, Jaunzēlandes un ASV.

Jau ziņots, ka "Malaysia Airlines" lidmašīna bija devusies ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu un no radariem pazuda 8. martā virs Vjetnamas dienvidiem. Lidmašīnas meklēšanā tuvējos ūdeņos starp Malaiziju un Vjetnamu savus spēkus ir apvienojušas vairākas Āzijas valstis.

Pirms pazušanas pēdējie signāli liecina, ka tā lidojusi 10 kilometru augstumā, piloti par problēmām ziņojuši nav.

Kopumā uz klāja bijuši 153 Ķīnas, 38 Malaizijas, septiņi Indonēzijas, seši Austrālijas, pieci Indijas, četri Francijas, trīs ASV, divi Ukrainas, divi Jaunzēlandes, divi Kanādas, kā arī viens Krievijas, viens Taivānas un viens Nīderlandes pilsonis, kā arī divi irānieši ar zagtajām pasēm.

Malaizijas nacionālā lidsabiedrība "Malaysia Airlines" ir viena no lielākajām Āzijā, kas dienā pārvadā ap 37 000 pasažieru uz 80 galamērķiem visā pasaulē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!