Foto: AP/Scanpix

Lidsabiedrība "Malaysia Airlines" ir atzinusi, ka 2014. gada 8. martā pazudušajai pasažieru reisa MH370 lidmašīnai nav bijusi savlaicīgi nomainīta baterija lidojumu datu reģistratoram ("melnā kaste") piestiprinātajai radio bojai, vēsta "The Wall Street Journal".

Svētdien publicētā izmeklēšanas ziņojumā, kuru sagatavojuši 19 eksperti no Malaizijas, ASV, Austrālijas, Ķīnas un citām valstīm, teikts, ka "melnās kastes" raidītāja baterijas derīguma termiņš ir beidzies 2012. gada decembrī, bet nav atrasti dokumenti, ka tā būtu nomainīta.

"Melnajai kastei" pievienotās radio bojas uzdevums avārijas gadījumā ir raidīt signālus, lai ierīce būtu atrodama zem ūdens. Baterija paredzēta vismaz 30 dienu ilgai bojas darbībai.

Meklējot MH370, Indijas okeānā tika uztveri vārgi signāli, kas varētu nākt no lidmašīnas radio bojām, taču drīz tie vairs nebija uztverami.

Uztveršanas aparatūra signālus fiksēja tuvu 30 dienu perioda beigām, taču nav zināms, vai tie patiešām nāca no MH370 vraka.

Ekspertu ziņojumā norādīts, ka pārāk ilgi kalpojušās baterija dēļ raidītāja darbība varētu būt pavājināta.

Tikmēr eksperti nav konstatējuši, ka lidmašīnai būtu bijušas kādas problēmas, kas varētu izskaidrot tās pazušanu.

Vēstīts, ka MH370 reisa lidmašīna "Boeing 777" ar 239 cilvēkiem uz klāja 2014. gada 8. martā bija ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu, kad ar to pazuda sakari. Drīz tika noskaidrots, ka lidaparāts nezināmu iemeslu dēļ mainījis kursu un lidojis uz Indijas okeānā dienvidiem, kur, domājams, iekritis, kad beidzās degvielas krājumi.

Mēnešiem ilgā meklēšana Indijas okeānā netālu no Austrālijas, kur, pamatojoties uz aprēķiniem, lidmašīna varētu būt iekritusi, līdz šim nav devusi nekādus rezultātus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!