Foto: EPA/LETA
Piektdien, izlaužoties cauri klinšu sienai, savienotas divas zem Šveices Alpiem būvētā dzelzceļa tuneļa daļas, vēsta ārvalstu mediji.

Tunelis zem Gotharda kalnu masīva Šveices dienvidos ir 57 kilometrus garš, kas to padara par pasaulē garāko tuneli. Tas tika būvēts 15 gadus.

Projekta izpildītāja, uzņēmuma "AlpTransit" pārstāvis pateicies par darbu visiem iesaistītajiem cilvēkiem un pieminējis astoņus strādniekus, kuri gājuši bojā būvniecības laikā.

Šveices transporta ministrs Morics Loienbergs svinīgajā ceremonijā ar prieku atzīmējis, ka būvnieki ievērojuši gan projekta budžetu, gan termiņus.

Kopējās projekta izmaksas ir aptuveni desmit miljardi eiro (septiņi miljardi latu). Pilnībā tuneli plānots aprīkot līdz 2017. gadam.

Jauns dzelzceļa posms, kas vīsies nevis pa kalniem, bet caur tiem, ļaus samazināt ceļošanas laiku no Cīrihes līdz Milānai par pusotru stundu. Turklāt Šveices varas iestādes cer, ka daudzas kompānijas izvēlēsies pārvadāt kravas pa šo, īsāko posmu, atslogojot autoceļus no Apenīnu pussalas uz Eiropas centrālo daļu.

Līdz šim pasaulē garākais tunelis bija Seikana zemūdens tunelis, kas savieno Japānas salas Honsju un Hokaido un kura garums pārsniedz 54 kilometrus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!