Jau ziņots, ka pagājušā gada 1.novembrī spēkā stājās grozījumi Cēsu novada domes pašvaldības nolikumā, kas paredz izmaiņas pašvaldības administrācijas struktūrā un jaunas štata vienības izveidi - pašvaldības iestādes vadītājs.

Kā pārmaiņas skaidroja Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs (V): "Būs izpilddirektors un būs pašvaldības iestādes - Cēsu novada domes - vadītājs, tāpat kā skolai, bērnudārzam, bibliotēkai - katram ir savs vadītājs, bet izpilddirektors ir pārraugs pār visu pašvaldības iestāžu darbu un iestādēm kopumā."

Pēc Rozenberga teiktā, pārmaiņas kopumā esot saistītas ar domes funkciju pieaugumu un priekšsēdētāja vietnieka darbu uz pusslodzi, nevis pilnu, tādēļ daļu pienākumu nepieciešams nodot iestādes vadītājam.

Cēsu novada pašvaldība uz vakanto amatu izsludināja konkursu. Domes ziņojumā norādīts, ka iestādes "Cēsu novada pašvaldība" vadītāja uzdevumos būs iestādes un kolektīva vadīšana, lai kļūtu par iedzīvotājiem un uzņēmējiem draudzīgu pašvaldību, novada attīstības veicināšana un investīciju projektu īstenošanas vadība.

Savukārt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija lūgusi Cēsu novada pašvaldību izvērtēt grozījumu nepieciešamību un pamatotību, uz ko dome atkārtoti atbildējusi ar apstiprinājumu, ka šādas izmaiņas ir nepieciešamas un saskaņā ar likumu.