Kā pastāstīja Babītes novada priekšsēdētājs Andrejs Ence (RA), dzelzceļa sliedes stiepsies pāri apdzīvotām teritorijām, dzīvojamām mājām un pat kapsētai. Viņš uzsvēra, ka daudzas mājas ir jau ap 30 gadus vecas, līdz ar to neizprotams šķiet projekta plānojums sliedes izbūvēt blīvi apdzīvotās vietās un vēl pāri kapiem.

"Tas vienkārši nav reāli - tajās apkaimēs trokšņi jau tagad ir virs normas, ja tur būs vēl dzelzceļš - pakārties varēs," sašutumu pauda Ence.

Ence arī uzsvēra, ka projektu neviens nav saskaņojis ar iesaistīto teritoriju iedzīvotājiem.

Arī Mārupes iedzīvotāji ir sašutuši par projektā paredzētajiem atzariem, kas "sašķels novadu divās daļās", šķērsos teritorijas tuvu skolām un bērnudārziem un palielinās vides piesārņojumu, visu novadnieku vārdā pastāstīja domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs (LZS).

Bojārs uzsvēra, ka novada pārstāvjiem iebildumi ir tikai pret papildu dzelzceļa atzariem.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Dzelzceļa elektrifikācijas projekts savukārt paredz pašreizējo publisko stratēģiskas nozīmes dzelzceļa līniju elektrifikāciju. Plānots nodrošināt 25,0 kilovoltu (kV) maiņstrāvas elektrifikācijas sistēmu dzelzceļa līnijās Ventspils-Tukums 2, Tukums 2-Jelgava, Jelgava-Krustpils, Rīga-Jelgava, Rīga-Sloka-Tukums 2, Krustpils-Daugavpils, Krustpils-Rēzekne 2, Rīga-Skulte, Rīga-Krustpils un Rēzekne 2-Daugavpils.

Projekta laikā plānots rekonstruēt esošo vai izbūvēt jaunu dzelzceļa elektrifikācijas sistēmu ar spriegumu 1x25 kV vai 2x25 kV, kā arī uzbūvēt nepieciešamās vilces jaudas apakšstacijas. Darbību paredzēts veikt tikai dzelzceļa zemes nodalījuma joslā.

Aplēses rāda, ka projekts varētu izmaksāt ap 450 miljoniem eiro. SIA "Latvijas Dzelzceļš" gatavos projekta pieteikumu, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu finansējumu šī projekta īstenošanai.