Kā ziņots, patlaban tiek vērtēts iepirkums par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem starppilsētu maršrutu tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu.

Vērtēšana notikšot atbilstoši konkursa nolikumam un streiks nekādā veidā to nevar ietekmēt, skaidro ATD. Konkursa nolikumā un vērtēšanas kritērijos nekas netikšot mainīts.

Uz jautājumu, vai LABA rīkotais streiks nav konkurences cīņas instruments pret "Nordeku", direkcijā norāda, ka konkurences cīņa nozarē tiešām ir pastiprinājusies, to apliecinot vairāki fakti, arī lielais pretendentu skaits, kas bija pieteikušies iepirkumā. Vienlaikus ATD nevērtēšot to, vai LABA streika mērķis ir tikai algu paaugstināšana.

Kā ziņots, Autotransporta direkcija ir izsludinājusi konkursu par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes tīkla daļā "Centrs-1", kuru veido trīs daļas, un tajā ir iekļauti 28 dažādi maršruti Latvijas vidienē virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu. Paredzams, ka konkursa uzvarētāji pārvadājumus sāks 2015.gada 1.februārī un pārvadājumu līgumi tiks slēgti līdz 2020.gada 31.decembrim.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijā (LPPA) norādīja, ka konkursā par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu sniegšanu Jūrmalas, Bauskas un Ogres virzienos viens no zemākās cenas piedāvātājiem ir SIA "Sabiedriskais autobuss", kuras vārds jau vairākkārt izskanējis publiskajā telpā saistībā ar "nekvalitatīva pakalpojuma nodrošināšanu, iekšējas uzņēmuma kontroles trūkumu un nespēju ierobežot biļešu neizsniegšanu".

"Sabiedriskais autobuss" līdz šim apkalpoja Bauskas virzienu, un tieši par šo maršrutu iesniegtas daudzas sūdzības. Tāpat kompānija piedalījusies pretrunīgi vērtētajā 25 miljonus latu (35,57 miljonu eiro) vērtajā iepirkumā par paaugstināta servisa pārvadājumu nodrošināšanu Rīgas pilsētas mikroautobusu maršrutos. Šajā iepirkumā uzvarēja pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme", kurā apvienojušies dalībnieki SIA "B-Bus", tai pilnībā piederošā SIA "Sabiedriskais autobuss", SIA "Vidlatauto", kā arī "B-Bus" vadītājam Vitālijam Komaram pilnībā piederošā SIA "FPK". Uzvarējusī pilnsabiedrība ir saistīta ar "Rīgas satiksmei" daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas "Rīgas karte" valdes locekli, partijas "Gods kalpot Rīgai" biedru, "Rīgas satiksmes" Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītāju Aleksandru Brandavu, norāda asociācija.

Jau rakstīts, ka sestdien, 8.novembrī, sākās šoferu streiks, prasot atalgojuma palielināšanu. Streikam tika pieteikti 22 šoferi, bet visi tajā nepiedalījās. Savukārt šorīt aptuveni 100 piketētāji bija sapulcējušies pie "Nordekas" galvenās ēkas Pārdaugavā.

Pēc arodbiedrības LABA teiktā, streiks būs beztermiņa - turpināsies tik ilgi, kamēr vadība izpildīs arodbiedrības prasību paaugstināt minimālās darba algas stundas tarifa likmi vismaz par 25%.

Neskatoties uz to, ka streiks rit trešo dienu, starppilsētu pasažieru pārvadājumu uzņēmums "Nordeka" visus reisus Latvijā nodrošina.