1. muliņš naftas un naftas produktu pārkraušanai tika projektēts un uzcelts no 1959. līdz 1961. gadam. Tā kopējais garums sastāda aptuveni 200 metru. Ņemot vērā muliņa ilgo ekspluatācijas laiku, ietekmi uz apkārtējo vidi, kā arī Ventspils brīvostas attīstības plānus, šā gada februārī tika uzsākta tā demontāža.

"1. muliņa demontāža ir Ventspils brīvostas attīstībai būtisks projekts, jo ļaus ievērojami palielināt akmeņogļu pārkraušanas jaudu blakus esošajā ogļu terminālī. Ar naftas produktiem piesārņotās grunts un konstrukciju attīrīšana ir nākamais posms šajā projektā, kas tika sākts 2013. gada februārī.

Tas vienlaikus ir viens no izaicinošākajiem projekta posmiem, jo pieprasa specifiskas zināšanas un mūsdienīgas attīrīšanas tehnoloģijas, kas efektīvi spēj novērst piesārņojuma ietekmi uz apkārtējo vidi. Tādēļ šī darba veikšana ir uzticēta nozares līderiem bīstamo atkritumu apsaimniekošanā un pārstrādāšanā. Paralēli tiek turpināta muliņa demontāža, kā arī norisinās sagatavošanās darbi krasta nostiprinājuma izbūvei," saka AS LNK Industries valdes priekšsēdētājs Artjoms Milovs.

Kopumā plānots attīrīt vairāk nekā 28 tūkstošu kubikmetru ar naftas produktiem piesārņotas grunts. Šim nolūkam projekta īstenotājs - personu apvienība LNK Industries EKO - ir izveidojusi B kategorijas bīstamo atkritumu pārstrādes poligonu, kas aprīkots ar modernām grunts un ūdens attīrīšanas iekārtām.

Poligona vieta un iekārtu izvēle veidota tā, lai neradītu kaitējumu videi un neradītu traucējumus apkārtējās teritorijās esošajiem iedzīvotājiem. Pielietotās attīrīšanas iekārtas un tehnoloģijas nodrošina, ka mazgāšanas līdzeklis bioloģiski noārdās, turklāt notekūdeņu, kas rodas grunts mazgāšanas procesā, attīrīšana ir efektīvāka un vieglāka.

Lai realizētu šo vērienīgo projektu, ir apvienojušies Latvijas lielākie būvnieki un bīstamo atkritumu apsaimniekotāji un pārstrādātāji. Personu apvienībā LNK Industries EKO sastāvā ietilpst holdinga LNK Group uzņēmumi AS LNK Industries un AS Latvijas tilti, kā arī bīstamo atkritumu apsaimniekotāji un pārstrādātāji – SIA EKO OSTA un AS BAO.

Kopējās projekta izmaksas saskaņā ar noslēgto līgumu ir 4 159 132 Ls bez pievienotās vērtības nodokļa.