Viens no galvenajiem labumiem ir tas, ka gulēšana kailam attur ķermeni no pārkaršanas, kam var būt ievērojama ietekme uz miega kvalitāti. Kad tu aizmiedz, tava ķermeņa temperatūra nokrītas, un tieši šī temperatūras krišanās tev palīdz labāk izgulēties!

Kad tu esi nomodā, tava ķermeņa temperatūra paceļas, tāpēc sakarsušam ir daudz grūtāk aizmigt un palikt miegā.

Daudzi no mums savus mājokļus pārkurina, un pidžama visu padarīs vēl siltāku, kas noved pie caura miega un biežas pamošanās. Ideālā temperatūra guļamistabā ir 21 grāds pēc Celsija. Pētījumi rāda, ka miegam vislabāk der istabas temperatūra no 15,5 līdz 20 grādiem.

Pat tāda niecīga atšķirība ādas virskārtas temperatūrā kā 0,4 grādi pēc Celsija ļauj gulēt daudz ciešākā miegā. Bet ne jau tikai miegā ir viss labums. Vēl var minēt vēl citus pārsteidzošus efektus.

Uzlabota vielmaiņa

Ķermeņa temperatūras pazemināšana palīdz aktivēt brūnos taukus – to ķermeņa tauku veidu, kas palīdz regulēt ķermeņa temperatūru, ģenerējot siltumu. Pētījumi rādam ka cilvēkiem ar augstāku brūno tauku līmeni ir ātrāka vielmaiņa, labāka cukura kontrole asinīs un augstāka jutība pret insulīnu.

Uzlabota asinsrite

Bez drēbēm tava asiņu plūsma nav tik ierobežota, kas nāk par labu visam ķermenim, īpaši sirdij un muskuļiem.

Veselīgāka āda un ķermeņa intīmās daļas

Baktērijas zaļi dzīvo siltās, mitrās vietās, tāpēc atteikšanās no naktskrekla un apakšveļas var īpaši nākt par labu sievietēm, kam tendence uz rauga sēnīšu infekcijām. Arī citi ķermeņa apvidi, ieskaitot paduses (un ādu vispār) arīdzan iegūs no iespējas brīvi elpot.

Intensīvāka seksuālā dzīve

Ādas kontakts, gluži tāpat kā orgasms, atbrīvo "saiknes" hormonu oksitocīnu, kas veicina pieķeršanās un emocionālās tuvības sajūtu. Tā kā seksuāls kontakts parasti notiek, esot kailiem, gulēšana bez drēbēm palielina dzimumakta iespējas, kas satuvina pāri.

Līdzsvaroti hormāni

Atļauja savam ķermenim palikt vēsākam naktī palīdz pazemināt kortizola līmeni, paaugstināt augšanas hormonu un līdzsvarot melatonīnu, un viss tas kopā palīdz izveidot veselīgu miega režīmu, samazināt nervozumu, stresu un neveselīgu ēstgribu.