Electrolux Latvia eksperti to skaidro gan ar krīzes radītajām bažām par nākotni, gan arī cilvēku vēlmi ēst pašu audzētus, svaigus pārtikas produktus arī ziemas mēnešos.

Electrolux Latvia pārdošanas dati liecina, ka kopumā šī gada septiņos mēnešos, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, pieprasījums pēc saldējamām kastēm audzis par 70%. Pieprasījums pēc saldējamām kastēm īpaši augsts bijis pašā gada sākumā, ko var skaidrot ar cilvēku raizēm par nākotni un pārtikas cenām, kā arī jūnijā un jūlijā, kad ievākta ogu raža. Arī augustā eksperti prognozē augstu pieprasījumu pēc šīm pārtikas uzglabāšanas ierīcēm.

"Ekonomiskā uzplaukuma laikā daudziem pašu audzēti dārzeņi un augļi likās nevajadzīgs luksuss," stāsta Electrolux Latvia direktors Eduards Reneslācis. "Tomēr pašlaik arvien biežāk dzirdam, ka cilvēki atkal iekārto kādu dārzeņu dobi piemājas dārzā, uzglabā mežā salasītās mellenes vai biežāk brauc ciemos pie lauku radiem pēc kādas pašu audzētas cūciņas. Krīzes ietekmē cilvēki ir arī sākuši ēst ekoloģiskāk un veselīgāk, veidojot pašu audzētās pārtikas krājumus. Bieži veikalos dzirdam, ka pircējs stāsta par savu draugu vai paziņu, kas ziemā tik gardi ēd svaigi atkausētas zemenes vai cep gaileņu mērci. Bagātīgā šīsvasaras raža noteikti arī devusi savu artavu lielajam pieprasījumam pēc saldējamām kastēm, ko īpaši izjūtam pašlaik - vasaras beigās."