Foto: DELFI

Nacionālā basketbola asocoācija (NBA) šonedēļ pirmo reizi vēsturē plānojusi vienu no savām regulārā čempionāta spēlēm tiešradē translēt sociālo tīklu platformā "Facebook".

NBA svētdien "Facebook" translēs pērnās sezonas finālistu Goldensteitas "Warriors" un Sakramento "Kings" dueli. Tiesa, šis mačs "Facebook" būs redzams tikai Indijā. Kā norāda NBA, šī spēle par maksu būs vērojama visiem "NBA International League Pass" abonentiem, bet "Facebook" Indijā par spēles vērošanu nebūs jāmaksā.

NBA jauninājums sakrīt ar "Kings" īpašnieka Viveka Ranadives, kurš uzaudzis Indijā, mārketinga aktivitātēm, jo tas vakars Sakramento arēnā izlsudināts kā "Bollywood Night".

"Warriors" un "Kings" spēles translācijā "Facebook" nebūs reklāmas paužu, tādējādi skatītāji varēs redzēt arī visus šovus, kas tradicionāli arēnās notiek reklāmas pauzēs. Ne NBA, ne "Facebook" neatklāj, vai sociālā vietnes īpašnieki par translāciju ir maksājuši NBA, jo, piemēram, oficiāli spēļu translāciju īpašnieki "Turner" un ESPN maksājuši miljardiem ASV dolāru par tiesību iegūšanu.

NBA šajā sezonā aktīvi popularizē savu spēļu labākos momentus sociālajos tīklos, bet līdz šim neviena spēle netika rādīta tiešraidē šajās platformās. Vasarā NBA tiešraidē translēja ASV basketbola izlases pārbaudes spēles pirms Rio olimpiskajām spēlēm. Tāpat NBA tiešraidē sociālajos tīklos rādījuši NBA Attīstības līgas spēles.

Lai gan NBA apgalvo, ka šobrīd tas ir vienreizējs pasākums, eksperti jau norādījuši, ka drīzumā dažādās interneta vietnēs varētu arvien biežāk parādīties populārou sporta veidu video tiešraides. "Facebook" jau ir translējis MLB beisbola līgas spēles, bet "Twitter" lietotājiem bijusi iespēja vērot amerikāņu futbola cīņas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!