Foto: FIVB
2016. gada Riodežaneiro vasaras olimpisko spēļu rīkotāji ekonomijas nolūkos ir nolēmuši samazināt skatītāju vietu skaitu sacensībās vairākos sporta veidos, ieskaitot pludmales volejbolu, kas ir viena no populārākajām disciplīnām.

Skatītāju vietu samazināšana paredzēta arī airēšanas sacensībās un kanoe sprintā. Atteikšanās no peldošas skatītāju tribīnes spēļu organizatoriem ļaus ietaupīt divus miljardus Brazīlijas dolāru (549 miljonus eiro), toties sacensības zaudēs lielu daļu pievilcības, jo tās notiek skaistajā Lagoa līcī, kas gan vairāk "slavens" ar savu piesārņojumu, raksta portāls "insidethegames.biz".

Netiek atklāts, cik lielu ekonomiju sagādās lēmums samazināt skatītāju skaitu pludmales volejbola sacensībās, taču tas ir radījis neizpratni šā sporta veida atbalstītājos, jo bīčvolejbols ir viens no atraktīvākajiem un populārākajiem sporta veidiem Olimpiādē, un īpaši Brazīlijā.

Starptautiskās Airēšanas federācijas (FISA) vadība izteikusi "vilšanos" par rīkotāju plāniem attiecībā uz peldošās skatītāju tribīnes anulēšanu. "Viņi mums daudz ko apsolīja sacensību vietā," saka FISA goda prezidents Deniss Osvalds. "Airēšanas parks te ir atradies 50 gadus, tas atrodas ļoti labā vietā, vienkārši bija nepieciešams vairāk skatītāju vietu."

FISA izpilddirektors Mets Smits portālam norādījis, ka vēl decembrī Rio spēļu organizatori esot solījuši, ka par peldošo skatītāju tribīni "diskusiju nav".

Kā rakstījām, pagājušā gada oktobrī tika nolemts Riodežaneiro olimpisko spēļu budžetu samazināt par 30%; visvairāk tas skartu infrastruktūru un brīvprātīgo programmu, kas neietekmē sacensību norisi. Tā brīvprātīgo skaits tika samazināts no 70 uz 60 tūkstošiem, bet varētu nokristies pat uz 50 tūkstošiem. Organizatoru izmantoto automašīnu skaits samazināts par 20% līdz 4000 vienībām no sākotnēji ieplānotajiem 5000 spēkratiem.

Spēļu rīkotāju budžetu nepapildina kā cerēts arī ienākumi no biļetēm - pagaidām realizēta tikai puse no 4,5 miljoniem biļešu, kas paredzētas Brazīlijas iedzīvotājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!