Foto: EPA/Scanpix/LETA
Incidents, kas pie neveiksmīgas apstākļu sakritības varēja izvērsties traģiski, noticis ar Saūda Arābijas futbola izlasi pirmdien, kad tā lidoja uz nākamo spēles vietu Rostovā pie Donas, ziņo ārzemju mediji.

Saūda Arābijas izlase ar aviokompānjas "Rossija" lidaparātu "Airbus A319-100" bija ceļā uz Rostovu pie Donas, kur tai 20. jūnijā jāaizvada apakšgrupas otrās kārtas spēle ar Urugvaju, kad pie nolaišanās aizdegās viens no lidmašīnas dzinējiem.

Lidmašīnu veiksmīgi izdevās nosēdināt Rostovas lidostā, un neviens no pasažieriem necieta. Foto kadros redzams, ka futbolisti mierīgi pa trapu pamet lidmašīnu.

"Saūda Arābijas Futbola federācija apstiprina, ka visi nacionālās komandas pārstāvji ir drošībā pēc incidenta, ko izraisīja dzinēja tehnisks defekts. Lidmašīna pirms dažām minūtēm nolaidās Rostovas pie Donas lidostā un visi nogādāti mītnes vietā," teikts federācijas naktī uz otrdienu izplatītajā paziņojumā.

Saūda Arābija uzsver, ka lidaparāts, ko piemeklēja tehniskā kļūme, nekādi nav saistīts ar šīs valsts aviokomānijām un to nodrošināja Pasaules kausa rīkotāji.

Lidkompānija "Rossija" ziņoja, ka defektu izraisījis motorā ielidojis putns.

"Reiss FV1007 no Saktpēterburgas uz Rostovu pie Donas sāka nolaišanos, kad "Airbus A319" lidmašīnā notika tehniska kļūme vienam no dzinējiem, ko varētu izraisīt putna ielidošana tajā," paziņojis kompānijas preses dienests. "Pasažieru drošību nekas neapdraudēja. Lidmašīnas nolaišanās notika ar diviem strādājošiem dzinējiem. Nolaižoties Rostovas pie Donas lidostā netika izsludināta trauksme. Informācija par it kā izcēlušos ugunsgrēku neatbilst patiesībai."

Krievijas Aviācijas dienesta ("Rosaviacija") izplatītajā paziņojumā teikts, ka dzinēja bojājums netika fiksēts. "Nolaišanās laikā notika incidents, kas saistīts ar viena dzinēja ārpuskārtas darbību, ko pavadīja liesmu izplūde no sprauslas. Pēc ekipāžas locekļu skaidrojuma, dzinēju darbības parametros izmaiņas netika konstatētas, kas liktu atslēgt dzinēju. Ugunsgrēka signalizācija nenostrādāja, ugunsdzēšanas sistēma netika pielietota nedz automātiskajā, nedz manuālajā režīmā. Lidmašīnas ekipāža izpildīja nosēšanos ar diviem darbojošamies dzinējiem un patstāvīgi iebrauca stāvvietā. (..) Lidojuma drošību nekas neapdraudēja."

Lidmašīna uzbūvēta 2006. gadā. Sākotnēji to izmantoja ASV aviokompānija "Frontier Ailines", bet 2013. gadā to iegādājās krievu kompānija "Donavia"; kopš 2016. gadā lidmašīnu izīrējusi "Rossija".

Aviācijas vēsturnieks Dmitrijs Ļubimovs sarunā ar izdevumu "Sport Ekspress" norāda, ka iepriekš līdzīgs incidents ir beidzies ar traģēdiju. "Lidmašīna ar diviem dzinējiem var normāli lidot ar vienu darbojošos dzinēju," viņš stāsta. "Ja viens no dzinējiem nosēšanās laikā aizdegas, to viegli nodzēst, — ar noteikumu, ka piloti visu dara pareizi un nepieļauj kļūdas, piemēram, kā 1989. gadā. Toreiz jaunais "Boeing 737-400", kas tikko bija palaists sērijveida ražošanā, piedzīvoja katastrofu reisā no Londonas uz Belfāstu. Pilotu kļūda bija tajā, ka viņi izslēdza strādājošo dzinēju degošā vietā. Beidzās viss traģiski — bojā gāja puse pasažieru."

"Domāju, ka šajā gadījumā futbolisti pat nesabijās, tikai ja kāds paskatījās iluminatorā tajā brīdī," saka Ļubimovs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!