Foto: Publicitātes foto
Jūrmalas sākumskola "Taurenītis" Latvijas Olimpiskās komitejas projektā piedalās, pateicoties direktores veiksmīgai rokai.

"Domāju, ka mūsu sko­las trešklasniekiem uzlabo­sies ne tikai fiziskā sagata­votība, bet labāk veiksies arī citās jomās. Kustības veici­na skābekļa nonākšanu smadzenēs, tāpēc uzlabojas domāšana," saka Jūrmalas sākumskolas "Taurenītis" sporta skolotāja Dace Runce, jautāta, kāds varētu būt skolas 3. klases ieguvums no dalības Latvijas Olimpis­kās komitejas projektā "Sporto visa klase".

Kā zināms, šajā projek­tā iesaistītie skolēni sporto piecas reizes nedēļā. Līdz­tekus obligātajām sporta stundām viņi arī peld, piedalās sporta nodar­bībās svaigā gaisā un vin­gro, lai uzlabotu stāju un fizisko sagatavotību. Sā­kumskolas direktore Sar­mīte Limba uzsver Jūrma­las pašvaldības atbalstu: tā sarūpējusi projekta dalīb­niekiem gan sporta tēr­pus, gan nepieciešamo sporta inventāru, kā arī gādājusi, lai trešklasnieki var peldēt pilsētas labāka­jā baseinā, kur ģērbtuvēs visiem pietiek skapīšu un fēnu matu žāvēšanai.

Tieši skolas direktorei bija tik laimīga roka, ka iz­devās nodrošināt skolas dalību projektā. Jūrmalā dalībai projektā pieteicās četru skolu trešās klases, taču pašvaldība bija nolē­musi atbalstīt tikai vienas klases dalību projektā. Tā­pēc notika izloze un vērtī­go aploksni, kurā slēpās biļete uz "Sporto visa kla­se", izvilka tieši sākumsko­las "Taurenītis" direktore. Skolas dalību projektā ļoti atbalstījuši trešklasnieku vecāki - visi bijuši par. S. Limba ir droša: Jūrmalas trešklasniekiem projektā labi veiksies, jo "klasē ļoti motivēti ir gan skolēni, gan viņu vecāki".

Skolēni ir sajūsmā

Skolotāja Runce strādā arī ar bērnudārza mazu­ļiem. Tāpēc viņai ikdienas sportošana šķiet pašsapro­tama, jo visiem bērnudārzniekiem ir piecas sporta nodarbības nedēļā. "Fizis­kajam un garīgajam ir jā­būt līdzsvarā," atgādina skolotāja.

3. klases skolēni par sportošanu katru mācību dienu "ir sajūsmā", stāsta sporta skolotāja. Bērnu noskaņojumu D. Runce labi zina, jo pēc katras stundas jautā bērniem, vai viss bijis labi, kas paticis un kas ne. Viena sporta nodarbība trešklasnie­kiem ir pulksten 8.10, bet skolotāja atļāvusi nākt ne­daudz agrāk, ja bērni paši vēlas zālē padarboties, iz­mantojot sporta inventā­ru. Skolēni zālē bija jau pulksten 7.45, bet nu pasā­kuši ierasties vēl agrāk. "Jūtu, ka man viņu entuzi­asmu nāksies pat ierobe­žot," smaida D. Runce.

Gatavojoties sporta stundām, skolotājai ļoti noder projektā iesaistīto Sporta pedagoģijas akadē­mijas speciālistu izstrādā­tā metodika. "Patīk, ka šajā metodikā ir daudz ieteiku­mu, kas noder, gatavojot bērnus projekta galvena­jām sacensībām - tautas bumbas turnīram. Ieteiktā metodika ļoti palīdz attīs­tīt bērnos veiklību," saka D. Runce. Pavasarī visas projektā iesaistītās klases tiksies šā­dos turnīros visos Latvijas reģionos. Pēc tam reģionālo sacensību uzvarētāji tiksies finālsacensībās Jelgavā. No­sakot projekta uzvarētājus, gan ņems vērā arī skolēnu sasniegumus mācībās. "Tau-renīša" trešklasnieki šajā mācību gadā kļūst arvien čaklāki un apzinīgāki: mācī­bu sasniegumi katru mēnesi pieaug.

Vairāk stājas vingrinājumu

Skolotāja pievērš ļoti lie­lu uzmanību arī bērnu stā­jas attīstībai. Tāpēc noderī­gi vingrinājumi bērniem jāpilda katras stundas sāku­mā. Tikai peldēšanas no­darbībās skolēni iztiek bez šiem vingrojumiem. "Bēr­niem stājas vingrojumi gan ne pārāk patīk," atzīst skolo­tāja. "Tad viņiem saku: vis­pirms darīsim to, ko es vē­los. Pēc tam - to, ko jūs vēla­ties. Stājas vingrinājumi ir ļoti svarīgi. Esmu novilkusi plaukstu pa muguriņu un no visiem skolas bērniem tikai varbūt desmit skolē­niem mugura bija tāda, kā­dai tai jābūt. Dažam pat otru lāpstiņu nevar sataus­tīt." Tāpēc skolotāja ir pār­liecināta: būtu jādod iespēja visiem skolēniem vairāk sportot. Jo tad, ja sporta stundas ir tikai divas, skolo­tājam nav daudz laika stājas vingrinājumiem.

D. Runce stāsta, ka vai­rāk nodarbību svaigā gaisā trešklasniekiem bija rude­nī. Tomēr arī ziemā, kamēr bija sniegs un ledus, gājuši laukā - slēpojuši, slidojuši, vizinājuši bērnudārzniekus (skolā ir arī bērnudārza grupas) ar ragaviņām. Lai izpildītu vēl vienu projekta prasību - paveiktu labu darbu - , trešklasnieki pat vēlējušies organizēt un va­dīt ziemīgu sporta pasāku­mu mazuļiem, taču laika apstākļu maiņa likusi no šīs ieceres atteikties.

Slidotavā skolotāja ļā­vusi bērniem mācīties vie­nam no otra. Bērni sadalīti pāros, un katrā pārī bērns varējis iemācīt kādu slido­šanas elementu savam vienaudzim.

Skolēniem projektā pa­tīk ne tikai sports, bet arī tas, ka visiem ir vienādi sporta tērpi ar projekta logo. Tāpat priecē tas, ka šo­gad katrai klasei ir savs talis­mans. Jūrmalniekiem tas ir kaijēns, kas tapis, pateicoties divām skolēnu mammām. Kaijēns būs ne tikai zīmēts. Ir tapis tērps, un kāds no bērniem varēs pārģērbties par talismanu. Nesenajā projektu nedēļā bērni arī veikuši dažādus darbiņus, saistītus ar jauno talismanu, piemēram, zīmējuši un lī­mējuši.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!