No kā atteikties gavēņa laikā?

Gavēnis, tā lielākoties ir atteikšanās no gaļas un piena produktiem, alkohola. Senāk, kad kulinārās iespējas nebija tik plašas, cilvēki gavēņa laikā mēdza pārtikt vien no maizes un ūdens. Taču ņemot vērā to, kā pasaule kopš tā laika ir attīstījusies, Lielo gavēni mūsdienu cilvēks var uztvert kā kļūšanu par veģetārieti vai pat vegānu uz 40 dienām.

Jāņem vērā, ka gavēnis, tas ir pārdomu, meditācijas un sevis sakārtošanas laiks. Tāpēc nevajadzētu drastiski riskēt ar savu veselību un badoties. Izslēdz no ēdienkartes tās lietas, par kurām zini – tas nāk man par sliktu. Tā var būt gaļa, piens un olas, saldumi un citi neveselīgi našķi, kā arī alkohols. Ja vēlies ievērot Lielo gavēni strikti, tad atceries – katoļiem piektdienās ir atļauts ēst zivis.

Ko ēst gavēņa laikā?

Lai pilnībā nenomērdētu savu organismu, neaizmirsti ēdienkarti gavēņa laikā papildināt ar produktiem, kas aizstās to, ko esi izslēdzis. Piemēram, gaļu un piena produktu vietā gatavo vairāk maltītes ar pākšaugiem. Vāri veģetāras zupas, piemēram, ar grūbām vai makaroniem. Iekļauj savā ēdienkartē vairāk dārzeņu. Taču nepārspīlē ar pārāk saldajiem augļiem – arī no tiem gavēņa laikā labāk atteikties.

Gavēņa laikā būtiskākais ir atcerēties par sevi. Saki striktu "nē" tām lietām, kas pašu vilina kārdinājumos, kurus pēc tam nožēlo. Kā ēdiena izvēlē, tā ikdienas darbos.

Kāda ir Tava iecienītākā recepte? Pastāsti to citiem, sūti recepti ar foto uz receptes@delfi.lv. Interesantākās idejas publicēsim Tasty.lv recepšu katalogā. Ik mēnesi izvēlēsimies vienu, interesantāko recepti, kuras autoru gaida vērtīga balva no Tasty.lv!