Vērtīgā selerijas sakne: 5 figūrai draudzīgi salāti pašmāju superdārzeņa novērtēšanai

Vērtīgā selerijas sakne: 5 figūrai draudzīgi salāti pašmāju superdārzeņa novērtēšanai
Foto: Shutterstock

Gadalaiku mijā, kad garo ziemas mēnešu un tumsas novārdzinātais organisms alkst pēc vitamīnu trieciendevas, sulīgi salāti ir lielisks veids, kā smelties enerģiju. Tomēr, ja vēlies ievērot sezonalitātes principu un izvēlēties pašmāju dārzeņus, izvēle nav īpaši liela. Ko iesākt, kad apnikuši burkāni, bietes, kāļi, un āboli dažādās variācijās? Mums ir risinājums – selerijas sakne, kas dārzeņu salātiem piešķirs gan patīkami riekstainu garšu, gan vērtīgas uzturvielas.

Selerijas saknes un kāti bagātīgi satur C vitamīnu, magniju, dzelzi, kalciju, kāliju un citas vērtīgās vielas. Selerijas ir pietiekami daudzveidīgas – kulinārijā varam izmantot gan sakņu seleriju bumbuļus, kātu selerijas un lapu selerijas. Šie trīs atsevišķie augi ir vienlīdz vērtīgi un katra gaumei piemēroti, lai izvēlētos piemērotāko gatavošanai. Vienā porcijā seleriju (100 grami) ir vien 27 kalorijas, tāpēc selerijas būs labs produkts, ko iekļaut ēdienkartē, ievērojot diētu, norāda "Nutritiondata.self.com".

Svaigu selerijas sakni pirms gatavošanas noteikti nomizo, jo tai ir visai raupja un nepievilcīga miza, kas nav ēdama. No svaigās selerijas saknes sanāks tiešām gardi salāti, to vai nu sarīvējot uz rupjās rīves vai sagriežot smalkos jo smalkos salmiņos. Pēc tam dārzenim var pievienot dažādus citus sezonai raksturīgus dārzeņus un sajaukt ar skābo krējumu, bezpiedevu jogurtu vai eļļu un garšvielām, un spēcinoši salāti gatavi!

Kaut selerijas sakne vislielāko labumu organismam sniegs tieši svaigā veidā baudīta, tomēr to, tāpat kā jebkuru citu sakņu dārzeni, protams, var arī cept, sautēt, vārīt – te atradīsi receptes ierosmei.

Lai labi garšo!

Source info

Tasty


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Dienas recepte
Nedēļas Top 10
Tasty iesaka