Foto: Publicitātes attēli
Latvijas iedzīvotāji tiek aicināti iesaistīties īpašā projektā, kura mērķis ir apzināt un popularizēt neparastas vietas un cilvēkus, tādējādi veicinot Latvijas apceļošanu un izzināšanu. Latvijai ir potenciāls nākotnē ierindoties starp TOP galamērķiem "Instagram", un katrs Latvijas iedzīvotājs var palīdzēt to īstenot.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava atzīst, ka ir jāseko līdzi aktualitātēm un Latvijas tūrisma popularizēšanai jāizmanto tās platformas, kas šobrīd ir visaktuālākās. ""Instagram" popularitāte aug neapšaubāmi, arī mēs tur vēlamies būt, lai starp Norvēģijas, Ņujorkas un Grieķijas vārdiem ierindotu Latviju. Jau šobrīd "Instagram" kontā @enjoylatvia visai pasaulei rādām Latviju kā brīnišķīgi skaistu zemi. Ar jauno projektu aicinām iedzīvotājus aktīvāk ceļot pa Latviju un dalīties ar saviem iespaidiem," skaidro Šīrava.

LIAA sadarbībā ar Latvijas valsts simtgades biroju no šī gada jūnija līdz decembrim īsteno vietējā tūrisma veicināšanas kampaņu, kuras mērķis valsts simtgadē ir atklāt Latvijas mazpazīstamās vietas vai labi zināmos tūrisma objektus no cita rakursa, popularizējot tos "Instagram".

Mērķa sasniegšanai ir izstrādāta interneta vietne "Atklajlatviju.lv", kurā visi objekti apkopoti astoņās kategorijās, aicinot atklāt jaunas Latvijas virsotnes, dabu, arhitektūru, garšu, aizmirsto, piedzīvojumus, ģimenēm draudzīgas vietas un darītājus. Šajā vietnē Latvijas iedzīvotāji kopā ar kampaņas vēstnieku Otomāru Pūci varēs smelties idejas saviem brīvdienu ceļojumiem, kā arī dalīties jaunos atklājumos.

"Katram "Instagram" lietotājam ir iespēja iesaistīties Latvijas popularizēšanā un neatklāto vietu atklāšanā. Pie publicētajiem attēliem jāpievieno "#atklaj" tēmturis, un neparastākos attēlus ievietosim mājaslapā. Jau šobrīd esam atraduši vietas mūsu pašu zemē, kas līdzinās citiem kontinentiem un pat planētām, bet tas viss ir nesalīdzināmi tuvāk," uzsverot kampaņas funkcionalitāti, būtību un mūsdienīgumu, skaidro kampaņas projekta vadītājs Mārtiņš Eņģelis.

Latvijas iedzīvotāji savā atvaļinājumā un brīvdienās labprāt vēlas doties ārpus pilsētas robežām, būt pie dabas un doties izpētīt valsti. 2017. gadā SKDS veiktā "Latvijas barometra" pastāvīgo iedzīvotāju aptaujā 24 % no respondentiem norādīja, ka savas brīvdienas vēlas pavadīt lietderīgāk un iepazīt vietējo iedzīvotāju kultūru, pabūt citās pilsētas un apskatīt ievērojamas vēsturiskas vietas. Cilvēkiem trūkst informācijas un zināšanu par to, kas vēl bez ierastajām tūrisma iespējām ir apskatāms Latvijā.

"Kopš pirmā piedzīvojuma 2012. gadā kopā ar "Velomūzikas" komandu ar velosipēdiem esam izbraukājuši teju visu Latviju. Protams, jebkurai vietai pasaulē ir sava unikalitāte, taču mani fascinē Latvijas dažādība. Katru reizi, kad dodos kārtējā Latvijas tūrē, esmu drošs, ka būšu patīkami pārsteigts par redzēto un piedzīvoto, tāpēc piekrītu, ka Latvija ir pateicīga "Instagram" tūrismam," atklāj mūziķis un "Velomūzikas" idejas autors Kārlis Kāzāks.

Latvijas valsts simtgades programmā tapuši jauni tūrisma piedāvājumi. Vienu no tiem izveidojusi asociācija "Lauku ceļotājs" - īpašus Latvijas apceļošanas un izzināšanas maršrutus. "Latvijas valstiskuma veidošanās ceļi ir septiņi jauni tūrisma maršruti, kas ļauj iepazīt Latvijas valsts dibināšanas stūrakmeņus un vēstures pagriezienus, kā arī personības, vietas un notikumus, kas veidojuši un veido mūsu valsti. Vienlaikus tie ir ainaviski skaisti un stiprina mīlestību pret mūsu zemi," skaidro Latvijas valsts simtgades biroja vadītāja Linda Pavļuta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!