Foto: Publicitātes foto

Piektdien, 1. jūlijā, jaunais ātrgaitas prāmis M/S Megastar tika nokristīts "MeyerTurku" kuģu būvētavā, paziņoja AS Tallink Grupp un "Meyer Turku". Videi draudzīgo prāmi kristīja bijusī Somijas prezidente Tarja Halonena.

AS "Tallink Grupp" valdes priekšsēdētājs Janeks Stalmeistars teica, ka kuģa būves process ir jau gandrīz pusceļā. "Prāmja būvniecība turpinās, un līdz ar to arī notiek darbs pie jauniem un inovatīviem pakalpojumiem un risinājumiem, kas ieviesīs jaunas vēsmas "Tallink Shuttle" konceptā un tiks atrādīti pasažieriem līdz ar jauno prāmi. Tāpat mēs esam ļoti pagodināti, ka prezidente Tarja Halonena ir prāmja krustmāte. Tas ir apliecinājums speciāli izstrādātiem šī prāmja ārkārtīgi augstajiem videi draudzīgiem risinājumiem. Šajā skatījumā M/S Megastar būs ļoti labs vēstnesis visā nozarē," piebilda Janeks Stalmeisters.

"Mēs esam ļoti priecīgi, ka šodien mūsu jaunākais LNG prāmis pēc pusotra gada projektēšanas, ražošanas un būvēšanas darbiem sāk izskatīties pēc īsta kuģa," sacīja "Meyer Turku" valdes priekšsēdētājs Jans Mejers.

M/S Megastar metāla griešana tika sākta 2015. gada 4. augustā. Ķīļa ielikšanas ceremonija notika 2016. gada 9. februārī. Prāmja nolaišana ūdenī un izmēģinājuma pārbaudes ir plānotas jūlijā un 2016. gada pēdējos mēnešos. Prāmi plānots piegādāt 2017. gada sākumā.

Foto: Publicitātes foto

Jaunais kuģis apvienošot komfortablus ātrgaitas prāmja pakalpojumus, iepirkšanās risinājumus, atvērtā tipa ēdināšanas telpas un daudzpusīgas atpūtas vietas. Uz prāmja būs divu līmeņu transportlīdzekļu organizācija, ļaujot pasažieru transportlīdzekļiem un lielām kravas vienībām uzbraukt un nobraukt no kuģa dažādos līmeņos. Tādēļ uz auto klāja tiks nodrošināta efektīva loģistika, kas ievērojami uzlabos pasažieru komfortu.

M/S Megastar būs 212 metrus garš ar 2800 pasažieru vietām, un tā garums un pasažieru kapacitāte ir tikpat liela kā kompānijas lielākajam kruīza prāmim M/S Baltic Queen. M/S Megastar kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi (LNG), tāpat to būs iespējams darbināt ar dīzeli. Izmantojot LNG, prāmja vides rādītāji ievērojami pieaug, neradot sēru un sodrējus, kā arī samazinot slāpekļa un CO2 emisiju. Prāmis būs ar bruto tonnāžu 49 000 tonnas un ekonomisko ātrumu 27 mezgli. Tas radīts maršrutam Tallina–Helsinki un atbilst esošajiem, kā arī jaunajiem un stingrākajiem emisijas noteikumiem emisijas kontroles rajonā (ECA), tai skaitā Baltijas jūrā.

M/S Megastar ir saņēmis līdzfinansējumu 4,8 miljonu eiro apmērā no Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta.

AS "Tallink Grupp" īpašumā pašlaik ir 15 kuģi. Kuģi kursē ar Tallink un Silja Line zīmoliem sešos dažādos maršrutos, ik gadu apkalpojot līdz deviņiem miljoniem pasažieru. Kompānija nodrošina darba vietas 7000 darbinieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!