Porciju lielums

Ēst bieži, bet mazās porcijās – tā ir galvenā devīze
Foto: Shutterstock

Ir vairāki veidi, kā noteikt, cik lielām ir jābūt porcijām. Viens veids ir izvēlēto ēdienu salīdzināt ar kādu no sadzīves priekšmetiem, lai to vieglāk atcerēties, cits – pielāgot porciju plaukstas izmēram vai arī pareizi dalīt produktu attiecības uz šķīvja jeb ievērot uztura piramīdu.

Lūk, piemēri:

Gaļa, trekna zivs, vista - 80g (viena kāršu kava)
Pasta, rīsi – 150g (tenisa bumbiņa)
Kartupeļi – 180g (datora pele)
Rieksti – 30g (sauja)
Siers – 30g (sērkociņu kastīte)
Sviests – 5g (tējkarote)
Eļļa – 11g (ēdamkarote)
Čipši - 25g (tējas krūze)
Kāds cits veids, ko vieglāk atcerēties, ir par piemēru ņemt savu plaukstu.
Pasta, rīsi – dūres virsma, kur parasti nēsājam gredzenus.
Gaļa – 2/3 plaukstas pamatne

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl