Labsajūtas vingrinājumi sēdošajiem

Foto: Constantin Kammerer

Ja ilgstoši sēdēts vienā pozā, piemēram, pie datora, nedrīkst strauji celties un grozīt ķermeņa augšdaļu. Darbdienas laikā ķermenis palaikam jāizvingrina. Makrobiotiķis Roberts Lācītis iesaka vingrojumus trīs reizes dienā locītavu izkustināšanai. "Kustinot tajās veidojas elektriskais lādiņš, kas uzkrājas nierēs. Tās ir organisma enerģijas rezerves," skaidro ārsts.

Pirmās jāizapļo potītes. „Tās ir dzīvības locītavas. Jo vairāk tās tiek apļotas un kustinātas, jo aktīvāks ir cilvēks. Vispirms tās jāsasilda, ar plaukstu berzējot pa labi un pa kreisi, kamēr rodas siltuma sajūta. Pēc tam apļo 10x uz vienu un tikpat uz otru pusi.

Ceļu locītavas jāmasē īpašā veidā - ar delnu pamatnēm, apļveidā no abām pusēm celi izberzē, kamēr rodas siltums. Tad zem ceļa no abām pusēm ar pirkstu kauliņiem locītavu izrīvē uz augšu un leju.

Muguru masē, uzliekot plaukstas virs jostas vietas un enerģiski rīvējot uz augšu un leju.

Sēžot uz krēsla, jāviļājas, lai te viens, te otrs sēžas muskulis paceļas no krēsla. Cilvēks it kā ceļas no krēsla un atkrīt atpakaļ. Tā vairākas reizes.

Ja smadzenes nestrādā, pamatīgi jāsadauza dibena muskuļi. Tas jādara stāvus, ar dūrēm, enerģiski.

Sēdus uzmanīgi jāpagriež ķermeņa augšdaļa uz vienu un otru pusi. Skatiens uz priekšu.

Plaukstas pie pleciem. Lēni apļo elkoņus uz vienu un otru pusi, pamatīgi izstiepjot krūšu un muguras muskuļus. Priekšpusē elkoņus tuvina, cik iespējams, bet, kad tie atvirzīti atpakaļ, pēc iespējas satuvina lāpstiņas.

Berzējot sasilda elkoņu locītavas. Rokas iztiepj uz sāniem un apļo apakšdelmus, cenšoties elkoņus noturēt uz vietas, plaukstas locītavas jācenšas nekustināt.

Sasilda un izapļo plaukstas locītavas.

Lai atbrīvotu trapecveida muskuļus (abpus skaustam), jāizberzē krūšu muskuļi.

Uzliek plaukstas uz ausīm un enerģiski tās izrīvē. Izmasē gliemežnīcas ārējo un iekšējo malu.

Ar pirkstu galiem izrīvē un izbungā galvas virspusi.

Uzliek plaukstu horizontāli uz pieres un izrīvē.

Ar plaukstas malu izrīvē virsdeguni, ar pirkstiem no abām pusēm saberzē degunu, bet ar diviem pirkstiem izspaida vietu starp uzacīm.

Ar pirkstiem uzmanīgi punktveidā masē acs dobuma kaula malu. Vispirms trīs reizes no iekšējā kaktiņa pa dobuma augšējo pusi, pēc tam pa apakšējo. Tas būtu jādara divreiz dienā.

Ar pirkstiem izspaida muskuļus ap muti, spiežot augšlūpu pie zobiem, tad virzās uz sāniem un apakšlūpu.

Ar abām rokām izmasē vēderu, apļojot pulksteņrādītāja virzienā.

Roberts Lācītis ir Latvijas ārstu jauno tehnoloģiju izpētes un ieviešanas apvienotās padomes nutricioloģijas un makrobiotikas nodaļas vadītājs.

Source info

"Kurzemnieks"


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.